Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lipid Kimyası ve Metabolizması |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-661 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lipidlerin fonksiyonlarını öğrenir ve sınıflandırır. Lipidlerin sindirimi, emilimi ve kan lipidlerini öğrenir. Lipidlerin Taşınması ve depolanmasını öğrenir. Lipidlerin oksidasyonunu öğrenir. Lipidlerin biyosentezini öğrenir. Hormonların lipid metabolizması üzerine etkilerini öğrenir Lipidlerin ayrılmasını ve analizini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lipidlerin kimyasal yapısını ve fiziksel özelliklerini açıklar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Lipidlerin tanımı ve fonksiyonları
Lipidlerin sınıflandırılması
Lipidlerin sindirimi ve emilimi
Kan lipidleri ve lipoproteinler
Lipidlerin taşınması ve depolanması
Safra asitleri
Yağ asitlerinin oksidasyonu
Keton cisimcikleri
Lipidlerin biyosentezi
Hormonların lipid metabolizması üzerine etkisi
Karaciğer ve lipid metabolizması
Lipidlerin ayrılması ve analizi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lipidlerin tanımı ve fonksiyonları
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
2 |
Lipidlerin sınıflandırılması
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
3 |
Lipidlerin sindirimi ve emilimi
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
4 |
Kan lipidleri ve lipoproteinler
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
5 |
Lipidlerin taşınması ve depolanması
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
6 |
Safra asitleri
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
7 |
Yağ asitlerinin oksidasyonu
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
8 |
Keton cisimcikleri
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
9 |
Lipidlerin biyosentezi
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
10 |
Hormonların lipid metabolizması üzerine etkisi
|
Literatür ve kitap.
|
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
11 |
Karaciğer ve lipid metabolizması
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
12 |
Lipidlerin ayrılması ve analizi
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
13 |
Ödev sunumu
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
14 |
Ödev sunumu
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
15 |
Ödev sunumu
|
Literatür ve kitap |
Teorik ve görsel anlatıma dayalı dersler.
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
3 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
3 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|