Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Conversion of cellulosic biomass to value-added products I

Dersin Kodu : KM-649

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenci, lignoselülozik materyalleri ve bunların kimyasal yapılarını öğrenecektir.
Sselülozik materyallerin çözündürülme teknikleri öğrenilir.
Lignoselülozik materyallerden elde edilen katma değeri yüksek ürünler hakkında bilgi öğrenilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Lignoselülozik biyokütle materyallerinin tanınması ve bu materyallerin katma değeri yüksek ürünlere dönüşümünün öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği : Biyokütle ve biyokütle bileşenleri, biyokütle dönüşüm süreçleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : D3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyokütle materyalleri Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
2 Selülozik biyokütlenin çeşitleri Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
3 Selülozik biyokütlenin kompozisyonu Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
4 Biyokütle materyallerinin hidrolizi-1 Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
5 Biyokütle materyallerinin hidrolizi-2 Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
6 Biyokütle hidrolizatlarının analizi Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
7 Lignoselulozik biyokütleden elde edilen katma değeri yüksek ürünlerin çeşitleri Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
8 Vize Sınava hazırlık Vize
9 Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-1 Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
10 Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-2 Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
11 Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-3 Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
12 Biyokütle dönüşümü ile ilgili literatür taraması ve çalışması Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
13 Lignoselulozik materyallerin kullanım metotları nasıl modifiye edilebilir? Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
14 Ürün analizi Kaynak okuma Sözel ve görsel sunum
15 Ödev Kaynak okuma ve internette araştırma Ödev
16/17 Final Sınava hazırlık Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Introduction to Chemicals from Biomass (Wiley Series in Renewable Resource), James H. Clark, Fabien Deswarte (Editors), 2008.
 Thermochemical Conversion of Biomass to Liquid Fuels and Chemicals (RSC Energy and Environment Series), Mark Crocker, Laurie Peter, Ferdi Schuth, Tim S. Zhao, 2010.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 0
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 2
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 2
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 3
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 1 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3