Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Elektrokimyasal Yöntemler I |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-641 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrokimyasal sistemleri öğrenir.
Çift tabaka yapısı ve elektrokimyasal hücrede akımı açıklar.
Elektrokimyasal tekniklerini öğrenir.
Akım-potansiyel ililşkisi ve elektrokimyasal tanıma kriterlerini öğrenir ve yorumlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrokimyasal hücreleri tanımak, elektrokimyasal yöntemlerin özelliklerini ve uygulamalarını anlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrokimyasal hücreler yapısı ve özellikleri, elektrokimyasal hücre değişkenleri ve deneyler, elektrokimyasal hücrelerde akım ve anlamı, potansiyel ve hücre termodinamiği, elektrot reaksiyonları ve kinetiği, sabit potansiyel teknikleri, potansiyel tarama teknikleri, dönüşümlü voltametri, potansiyel tarama hızı akım ilişkisi, mikroelektrot ve özellikleri, dönüşümlü voltametri tanıma kriterleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrokimyasal hücreler yapısı ve özellikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
2 |
Elektrokimyasal hücre değişkenleri ve deneyler |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
3 |
Elektrokimyasal hücrelerde akım ve anlamı |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
4 |
Potansiyel ve hücre termodinamiği |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
5 |
Elektrot reaksiyonları ve kinetiği |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
6 |
Sabit potansiyel teknikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
7 |
Sabit potansiyel teknikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve kitap |
Yazılı sınav ve ödev |
|
9 |
Potansiyel tarama teknikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
10 |
Dönüşümlü voltametri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
11 |
Potansiyel tarama hızı akım ilişkisi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
12 |
Mikroelektrot ve özellikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
13 |
Dönüşümlü voltametri tanıma kriterleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
14 |
Voltamogramlar üzerinde değerlendirme, ödev |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
15 |
Voltamogramlar üzerinde değerlendirme, ödev |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders notları kitap |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
1 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|