|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotokromik Bileşikler ve Teknolojideki Yeri |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-640 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMEL YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. UV-ışını altında absorpsiyon spekrtumunda oluşan değişiklikler incelenir. 2. Teknolojideki kullanımları öğrenilir. 3. Sentez yöntemleri bilinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kromik olaylar, fotokromik bileşiklerin sentezi, teknolojik uygulamaları hakkında bilgi edinimi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Inorganik polimerlerin karekterize. Moleküler ağırlığı, çözünürlük, Strüktürel ve mekanik özelliklerinin belirlenmesi. Siklo-ve polifosfazenler, polisiloksanlar. Fosfor, bor ve kükürt içeren diğer inorganik poymers. Preseramik inorganik polimerler. Organometalik Polimerler. Polystannanes ve polygermanes sentezi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel bilginin verilişi |
ders notları |
ppt kullanımı |
|
2 |
Spiropranlar |
kitap |
sözel anlatım |
|
3 |
Naftopranlar |
kitap |
sözel anlatım |
|
4 |
Fotokromik materyallerin uygulanması |
kitap |
sözel anlatım |
|
5 |
Organik, inorganik pigmentler |
kitap |
sözel anlatım |
|
6 |
Lazer boyarmaddeler |
kitap |
sözel anlatım |
|
7 |
Ödev |
|
|
|
8 |
Fotokromik reaksiyonların mekanizmaları ve moleküler yapıları |
kitap |
sözel anlatım |
|
9 |
Renk kimyası ve endüstrideki uygulamaları. |
kitap |
sözel anlatım |
|
10 |
Lüminesans, fosforesans,floresans ve elektrolüminesans |
kitap |
sözel anlatım |
|
11 |
Fotokromik lensler ve mürekkepler. |
kitap |
sözel anlatım |
|
12 |
Son gelişmelerin makale olarak takibi |
veri tabanı |
bilgisayar |
|
13 |
Son gelişmelerin makale olarak takibi |
veri tabanı |
bilgisayar |
|
14 |
Ödev sunumları |
internet araştırması |
ppt kullanımı |
|
15 |
Ödev sunumları |
internet araştırması |
ppt kullanımı |
|
16/17 |
Ödev sunumları |
internet araştırması |
ppt kullanımı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Chromic Phenomena Peter Bamfield
Organic Photochromic and thermochromic compounds John C.Crano, Robert J. Guglielmetti
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
7 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
7 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|