Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Chemical Concepts in Biomass Gasification and Related Conversions

Dersin Kodu : KM-635

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OKTAY ERBATUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Gazlaştırma proseslerinde kullanılan biyokütle kaynakları öğrenilecektir
2.Biyokütle kaynaklarının kullanıldığı gazlaştırma prosesleri öğrenilecektir
3.Gazlaştırma etkinliğini arttırmadaki parametreler öğrenilecektir.
4.Gazlaştırma sonrası elde edilecek gaz ürünlerden yeni ürünlerin elde edilme yöntemleri öğrenilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyokütle kaynaklarının gazlaştırılması metodlarının ayrıntılı öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği : Biyokütle gazlaştırması: Prosesler, reaksiyonlar, gazlaştırma parametreleri, gazlaştırma ile ilişkili biyokütle karakteristikleri, Düşük sıcaklık ve basınç uygulamaları-1; Düşük sıcaklık ve basınç uygulamaları-2, Sulu faz reformlama-1, sulu faz reformlama-2.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biomass resources and characteristics Course materials, literature and internet Sunum ve tartışma
2 Types of biomass resources Okuma Course materials, literature and internet
3 Practical aspects of biomass gasification: Processes, reactions, gasification parameters, biomass characteristics related to gasification Okuma Course materials, literature and internet
4 Syn-gas production and utilization Okuma Course materials, literature and internet
5 Power generation Okuma Course materials, literature and internet
6 Synthetic natural gas Okuma Course materials, literature and internet
7 Fischer-Tropsch synthesis Okuma Course materials, literature and internet
8 Low temperature and pressure applications-1 Okuma Course materials, literature and internet
9 Low temperature and pressure applications-2 Okuma Course materials, literature and internet
10 Aqueous Phase Reforming-1 Okuma Course materials, literature and internet
11 Aqueous Phase Reforming-2 Okuma Literature and internet
12 Literature searching and studying on latest articles on biomass gasification-1 Okuma Literature and internet
13 Literature searching and studying on latest articles on biomass gasification-2 Okuma Literature and internet
14 Homework Kaynaklar ve internet


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Gasification (Gulf Professional Publishing-Elsevier), Christopher Higman, Maarten van der Burgt, 2008
 2.Thermochemical Conversion of Biomass to Liquid Fuels and Chemicals (RSC Energy and Environment Series), Mark Crocker, Laurie Peter, Ferdi Schuth, Tim S. Zhao, 2010.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 3
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 2
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 3
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 3
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 5
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 2
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 3 36
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 8 96
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6