Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı

Dersin Kodu : KM-627

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Bor kimyasını öğrenir
2. Bor’un Dünyadaki ve Türkiyedeki konumunu öğrenir
3. Bor’un kullanım alanlarını öğrenerek farklı alanlarda kullanılmasına ilişkin fikir edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bor kimyasını, Bor’un yeri ve kullanılabilirliğini, kavramak.

Dersin İçeriği : Bor kimyasını öğrenme, Bor’un Dünyadaki ve Türkiyedeki konumunu öğrenme,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bor Cevherlerinin yeryüzünde dağılımı işlenmesi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
2 Bor elementinin kimyasal olarak oluşturabildiği bileşikler Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
3 Bor elementinin kimyasal olarak oluşturabildiği bileşiklerin kimyasal özellikleri Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
4 Üç ve dört koordinasyonlu bor bileşiklerinin incelenmesi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
5 Lewis asidi olarak bor bileşiklleri ve kullanım alanları. Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
6 Bor hidrürlerin önemi ve endüstriyel kullanımları Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
7 Zirai ilaç olarak ve tıptaki kullanımları açısından bor bileşiklerinin önemi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
8 Ara Sınav Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
9 Bor nitrür, fosfoboranlar ve bor karbür gibi yeni geliştirilen bor bileşikleri Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
10 Bor nitrür, fosfoboranlar ve bor karbür gibi yeni geliştirilen bor bileşiklerinin potansiyel kullanım alanları. Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
11 Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
12 Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
13 Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
14 Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
15 Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  2.Currents topic in the chemistry of boron Kabalka , George Walter The Royal Society of Chemistry Cambridge,1994
 1.Contemporary aspects of boron chemistry and biological applications Abu Ali,Hijazi Elsevier Amsterdam, Bost 2006
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 3
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4