|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Elektrokimyasal Kinetik I |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-623 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hız bağıntılarını tahmin eder.
Reaksiyon mertebelerinin tayin yöntemlerini açıklar.
Aktivasyon ve difüzyon kontrollü olayları ilişkilendirir.
Elektrikli çift tabaka oluşumunu açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hız bağıntıları, reaksiyon mertebeleri, aktiflenme enerji ve entropileri, reaksiyon dereceleri tayin yöntemleri, yüzey reaksiyonlar, aktivasyon ve difüzyon kontrollü olayların hızı ile elektrikli çift tabaka ilişkisini kurabilmek; araştırma ve inceleme yöntemleri hakkında temel bilgileri kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hız bağıntıları, reaksiyon mertebeleri, aktiflenme enerji ve entropileri, çarpma teorisi, kompleks reaksiyonlar, reaksiyon derecelerinin tayin yöntemleri, heterojen katalizde aktif merkezler teorisi, yüzey reaksiyonlar, aktivasyon ve difüzyon kontrollü olayların hızı ile elektrikli çift tabaka ilişkisi; teorik ders örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Kimya Bölümü Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hız bağıntıları
|
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
2 |
Reaksiyon mertebeleri |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
3 |
Aktiflenme enerji ve entropileri |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
4 |
Çarpışma teorisi |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
5 |
Kompleks reaksiyonlar |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
6 |
Reaksiyon mertebelerinin tayin yöntemleri |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
7 |
Hidrojen indirgenmesi ve önemi |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kataliz |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
10 |
Homojen kataliz |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
11 |
Heterojen kataliz
|
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
12 |
Heterojen katalizde aktif merkezler teorisi |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
13 |
Aktivasyon denetimli tepkimeler, literatür çalışması |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
14 |
Difüzyon denetimli tepkimeler, literatür çalışması |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
15 |
Elektrikli çift tabaka, literatür çalışması
|
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatım. Laboratuar, tartışma. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
B.E. Conway, J.O’M. Bockris, R.E. White, Modern Aspects of Electrochemistry No:32, Kluwer Academic Publishers, New York, Boston, Dordrecht, London, Moscow, ISBN 0-306-46916-2 (2002).
P.H. Riger, Electrochemistry, This edition published by Chapman & Hall One Penn Plaza New York, NY 10119, ISBN 0-412-04391-2 (1994)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
5 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
5 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
6 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|