|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Elektrokimyasal Kinetik II |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-614 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrot kinetiğini açıklar.
Simetri faktörünü belirler.
Elektrot/elektrolit ara yüzeylerinde gerçekleşen yük transferini tahmin eder.
Temel elektrot kinetiği teorilerini tanımlar.
Butler-Volmer eşitliği ve uygulamalarını çözer.
Aşırı gerilimi belirler.
Değişik yüklü ara yüzeylerle ilgili akım-potansiyel ilişkilerini açıklar.
Dengede ve polarize olan elektrotlara kinetik kanunların uygulanmasını gösterir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrot kinetiği; temel elektrot kinetiği teorileri; Butler-Volmer eşitliği ve uygulamaları; aşırı gerilim; değişik yüklü ara yüzeylerle ilgili akım-potansiyel ilişkileri; dengede ve polarize olan elektrotlara kinetik kanunların uygulanması; araştırma ve inceleme yöntemleri hakkında temel bilgileri kazanmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrot kinetiği; elektrot/elektrolit ara yüzeylerinde gerçekleşen yük transferi, simetri faktörü, temel elektrot kinetiği teorileri, Butler-Volmer eşitliği ve uygulamaları, aşırı gerilim, değişik yüklü ara yüzeylerle ilgili akım-potansiyel ilişkileri, dengede olan ve polarize olan elektrotlara kinetik kanunların uygulanması; teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Kimya Bölümü Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrot kinetiği |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
2 |
Elektrot/elektrolit ara yüzeylerinde gerçekleşen yük transferi |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
3 |
Simetri faktörü |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
4 |
Temel elektrot kinetiği teorileri |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
5 |
Butler-Volmer eşitliği ve uygulamaları
|
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
6 |
Aşırı gerilim |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
7 |
Değişik yüklü ara yüzeyler |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanmak. |
Yazılı sınav |
|
9 |
Elektrot/elektrolit ara yüzeyler ve akım-potansiyel ilişkileri |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
10 |
Polarize olan elektrotlara kinetik kanunların uygulanması
|
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
11 |
Polarize olmayan elektrotlara kinetik kanunların uygulanması
|
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
12 |
Ara yüzeylerin termodinamiği |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
13 |
Termodinamik verilerin değerlendirilmesi, literatür çalışması |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
14 |
Difüzyon denetimli tepkimelerin termodinamiği, literatür çalışması |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
15 |
Aktivasyon denetimli tepkimelerin termodinamiği, literatür çalışması |
Elektrokimya ders kitabındaki ilgili konuların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatım, Ödevler, Laboratuar, tartışma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
B.E. Conway, J.O’M. Bockris, R.E. White, Modern Aspects of Electrochemistry No:32, Kluwer Academic Publishers, New York, Boston, Dordrecht, London, Moscow, ISBN 0-306-46916-2 (2002).
P.H. Riger, Electrochemistry, This edition published by Chapman & Hall One Penn Plaza New York, NY 10119, ISBN 0-412-04391-2 (1994)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
5 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
10 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|