Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hidrojen Enerjisi ve Elektrokataliz

Dersin Kodu : KM-612

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hidrojen enerjisini ve enerji kaynakları içerisinde önemini öğrenir.
Hidrojen elde yöntemlerini öğrenir.
Elektrokataliz ve elektroliz sistemindeki önemini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hidrojen ve hidrojen üretimini enerjisinin özelliklerini, sudan hidrojen ve oksijen üretimini öğrenmek.Hidrojenin gelecekteki yeri ve kullanılabilirliğini, kavramak. Elektroliz ile hidrojen üretimi, elektrokataliz anlamak.

Dersin İçeriği : Hidrojen, hidrojen yakıtının özellikleri, hidrojen üretim teknikleri, elektrokataliz, elektrot reaksiyonları,hidrojen indirgenmesi, fermi enerjisi, elektrokatalitik reaksiyonlar, hidrojen yakıtının güvenliği, hidrojen ekonomisi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hidrojen enerjisi, genel bilgiler Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
2 Hidrojenin yakıt olarak özellikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
3 Hidrojenin elde eldilmesi (fosil yakıtlardan, termokimyasal, fotokimyasal, biyokütle) Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
4 Suyun elektrolizi Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
5 Elektrokataliz Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
6 Elektrot tepkimelerinde elektrokataliz Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
7 Hidrojen indirgenmesi ve önemi Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
8 Ara sınav Ders notları ve kitap Yazılı sınav ve ödev
9 Fermi enerjisi, Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
10 Elektrokatalitik reaksiyonlar Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
11 Hidrojen yakıtında oluşabilecek kazalar ve güvenlik Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
12 Hidrojen ekonomisi Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
13 Hidrojen, elektrokataliz literatür çalışması ve ödev Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
14 Hidrojen, elektrokataliz literatür çalışması ve ödev Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
15 Hidrojen, elektrokataliz literatür çalışması ve ödev Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım,Sunum ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hydrogen and Energy Charles A. McAuliffe The Macmillan press Ltd,1980
 Handbook of Fuel Cells,Electrocatalysis Volume 2 Wolf Vielstich, Arnold Lamm, Hubert A. Gasteiger John Wiley & Sons, 2003
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 3
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5