|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hidrojen Enerjisi ve Elektrokataliz |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-612 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hidrojen enerjisini ve enerji kaynakları içerisinde önemini öğrenir.
Hidrojen elde yöntemlerini öğrenir.
Elektrokataliz ve elektroliz sistemindeki önemini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hidrojen ve hidrojen üretimini enerjisinin özelliklerini, sudan hidrojen ve oksijen üretimini öğrenmek.Hidrojenin gelecekteki yeri ve kullanılabilirliğini, kavramak. Elektroliz ile hidrojen üretimi, elektrokataliz anlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hidrojen, hidrojen yakıtının özellikleri, hidrojen üretim teknikleri, elektrokataliz, elektrot reaksiyonları,hidrojen indirgenmesi, fermi enerjisi, elektrokatalitik reaksiyonlar, hidrojen yakıtının güvenliği, hidrojen ekonomisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hidrojen enerjisi, genel bilgiler |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
2 |
Hidrojenin yakıt olarak özellikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
3 |
Hidrojenin elde eldilmesi (fosil yakıtlardan, termokimyasal, fotokimyasal, biyokütle) |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
4 |
Suyun elektrolizi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
5 |
Elektrokataliz |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
6 |
Elektrot tepkimelerinde elektrokataliz |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
7 |
Hidrojen indirgenmesi ve önemi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve kitap |
Yazılı sınav ve ödev |
|
9 |
Fermi enerjisi, |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
10 |
Elektrokatalitik reaksiyonlar |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
11 |
Hidrojen yakıtında oluşabilecek kazalar ve güvenlik |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
12 |
Hidrojen ekonomisi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
13 |
Hidrojen, elektrokataliz literatür çalışması ve ödev |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
14 |
Hidrojen, elektrokataliz literatür çalışması ve ödev |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
15 |
Hidrojen, elektrokataliz literatür çalışması ve ödev |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım,Sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hydrogen and Energy
Charles A. McAuliffe
The Macmillan press Ltd,1980
Handbook of Fuel Cells,Electrocatalysis
Volume 2
Wolf Vielstich, Arnold Lamm, Hubert A. Gasteiger
John Wiley & Sons, 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
3 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|