Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamada Anorganik Kimya

Dersin Kodu : KM-609

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Uygulamada anorganik kimyanın kullanımını kavranır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uygulamada Anorganik kimyayı kavramak

Dersin İçeriği : Uygulamada anorganik kimya

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Endüstrinin çeşitli dallarında ve günlük hayatın çeşitli aşamalarında kullanılan anorganik bileşiklerin tanıtımı Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
2 Teorik olarak bilinen pek çok anorganik maddenin pratikteki kullanım alanlarının incelenmesi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
3 Çevresel, tarımsal, tıbbi, besin ve beslenme, metal endüstrisi, ileri teknolojiler, tekstil ve kimyasal üretimler gibi uygulama alanlarında anorganik Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
4 Çevresel, tarımsal, tıbbi uygulama alanlarında anorganik bileşiklerin önemi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
5 Besin ve beslenme gibi uygulama alanlarında anorganik bileşiklerin önemi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
6 Metal endüstrisi, ileri teknolojiler gibi uygulama alanlarında anorganik bileşiklerin önemi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
7 Tekstil ve kimyasal üretimler gibi uygulama alanlarında anorganik bileşiklerin önemi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
8 Ara sınav Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
9 Makrosiklik bileşiklerinin kullanım alanları Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
10 Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
11 Koordinasyon bileşiklerinin kullanım alanları Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
12 Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
13 Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
14 Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
15 Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Applied Chemistry William R.Stine Health and company ,1994
 2. İnorganik kimyasal teknoloji Prof.Dr.Ahmet Biçer & prof.dr.Hayri Yalçın İlke yayınevi,kasım 2007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 4
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5