|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endüstrinin çeşitli dallarında ve günlük hayatın çeşitli aşamalarında kullanılan anorganik bileşiklerin tanıtımı |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
2 |
Teorik olarak bilinen pek çok anorganik maddenin pratikteki kullanım alanlarının incelenmesi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
3 |
Çevresel, tarımsal, tıbbi, besin ve beslenme, metal endüstrisi, ileri teknolojiler, tekstil ve kimyasal üretimler gibi uygulama alanlarında anorganik |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
4 |
Çevresel, tarımsal, tıbbi uygulama alanlarında anorganik bileşiklerin önemi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
5 |
Besin ve beslenme gibi uygulama alanlarında anorganik bileşiklerin önemi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
6 |
Metal endüstrisi, ileri teknolojiler gibi uygulama alanlarında anorganik bileşiklerin önemi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
7 |
Tekstil ve kimyasal üretimler gibi uygulama alanlarında anorganik bileşiklerin önemi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
9 |
Makrosiklik bileşiklerinin kullanım alanları |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
10 |
Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
11 |
Koordinasyon bileşiklerinin kullanım alanları |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
12 |
Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
13 |
Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
14 |
Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
15 |
Uygulamada anorganik kimya çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|