Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fosfor Kimyası I

Dersin Kodu : KM-593

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Fosfor kimyasını öğrenir
2. Fosfor’un Dünydakia ve Türkiyedeki konumunu öğrenir
3. Fosfor’un kullanım alanlarını öğrenerek farklı alanlarda kullanılmasına ilişkin fikir edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fosfor kimyasını ve Fosfor´un önemini kavramak

Dersin İçeriği : Fosfor kimyasını öğrenie, Fosfor’un Dünydaki ve Türkiyedeki konumunu öğrenme, Fosfor’un kullanım alanlarını öğrenerek farklı alanlarda kullanılmasına ilişkin fikir edinme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fosforun doğada bulunuşu Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
2 fosfor çevirimi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
3 üç koordinasyonlu fosfor bileşiklerinin bağlanmaları Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
4 üç koordinasyonlu fosfor bileşiklerinin geometrileri ve tepkimeleri Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
5 beş koordinasyonlu fosfor bileşiklerinin geometrileri Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
6 beş koordinasyonlu fosfor bileşiklerinin bağlanmalarının molekül orbital teori ile açıklanması. Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
7 Fosforun elektronegatifliği ve bağlı grupların buna etkisi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
8 Ara Sınav Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
9 fosfor (III) bileşiklerinin geçiş metalleri komplekslerinin sentezi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
10 fosfor (III) bileşiklerinin geçiş metalleri komplekslerinin özelliklerinin incelenmesi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
11 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
12 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
13 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
14 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
15 Fosfor kimyası çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.The Chemistry of phosphorus John emsley& dennis Hall Harper & Row , publishers, 1976
 2.Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi Prof.Dr. Metin Balcı Odtü yayıncılık,1992
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4