Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Thermal Energy Storage I

Dersin Kodu : KM-591

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yenilebilir enerji kaynaklarının değerlendirilmesinde ve enerji tasarrufunda termal enerji depolamanın önemini öğrenir.
Temel ısı transfer konularını öğrenir.
Doğal enerji kaynaklarından yararlanma yöntemlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Termal enerji depolamaya giriş (enerjinin kullanımı, enerji tasarrufunun önemi)

Dersin İçeriği : Isı transfer temel konular, ısı pompaları, güneş enerjisi, doğal ısı kaynakları, termal enerji depolamanın rolü

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Küresel enerji durumu Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
2 İklim değşikliği Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
3 Yenilenebilir enerji kaynakları Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
4 Termal enerji depolama neden gereklidir? Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
5 Isı transferi temel konular - iletim Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
6 Isı transferi temel konular - taşınım Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
7 Isı transferi temel konular - ışınım Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
8 Termodinamik ve ısı transferi Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
9 Isı pompası Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
10 Güneş enerjisi Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
11 Güneş toplaçları Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
12 Doğal ısı Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
13 Toprak kaynaklı sistemler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
14 Ödev sunumları Ders notları ve kaynak kitaplar Sunumlar
15 Ödev sunumları Ders notları ve kaynak kitaplar Sunumlar
16/17 Ödev sunumları Ders notları ve kaynak kitaplar Sunumlar


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Thermal energy storage for sustainable energy consumption Halime Paksoy Nato Science Series, Springer, 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 5
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4