Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hormonlar ve Vitaminler

Dersin Kodu : KM-571

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. RAMAZAN BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hormon ve vitaminleri tanımlar ve sınıflandırılmalarını öğrenir
Hormon ve vitaminlerin başlıca fonksiyonlarını öğrenir
Hormon ve vitaminlerin etki mekanizmalarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hormonların ve vitaminlerin etki mekanizmalarını ve ilişkilerini anlamak

Dersin İçeriği : Hormonal regülasyon Hormonların etki mekanizmaları Böbrek üstü bezi hormonları, cinsiyet hormonları Triod bezi hormonları Pankreas hormonları Hipofiz ve hipotalamus hormonları Epifiz ve timus hormonları Mide-barsak sistemi ve böbrek hormonları Vitaminlerin biyokimyasal fonksiyonları Yağda çözünen vitaminler (A,E,D,K) Suda çözünen vitaminler (tiamin, riboflamin, nikotinik asit ve nikotinamid, folik asit, pantoterik asit, kabolamin, askorbik asit, biotin)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hormonal regülasyon kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
2 Hormonların etki mekanizmaları kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
3 Böbrek üstü bezi hormonları, cinsiyet hormonları kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
4 Triod bezi hormonları kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
5 Pankreas hormonları kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
6 Hipofiz ve hipotalamus hormonları kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
7 Epifiz ve timus hormonları kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
8 Mide-barsak sistemi ve böbrek hormonları kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
9 Vitaminlerin biyokimyasal fonksiyonları kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
10 Yağda çözünen vitaminler (A,E,D,K) kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
11 Suda çözünen vitaminler (tiamin, riboflamin, nikotinik asit ve nikotinamid, folik asit, pantoterik asit, kabolamin, askorbik asit, biotin) kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
12 Ödev Sunumu kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
13 Ödev Sunumu kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
14 Ödev Sunumu kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
15 Final kitapla ilgili bölümü çalışır. Teorik ders
16/17 Final Sınavı Final Sınavına Hazırlık Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lehninger, Biyokimyanın temel ilkeleri Çeviri:Prof.Dr.Nedret Kılıç, palme yayıncılık 2005.
 Gürdal F., Ademoğlu E., Biyokimya, Nobel Tıp kitabevleri, 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 3
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 3
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 15 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 155
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.2
Dersin AKTS Kredisi: 6