|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Biyokimya I |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-563 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEYHAN TÜKEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hücrenin yapısını ve işlevini öğrenme ayrıntılı öğrenme Aminoasit, protein, karbohidrat, lipid ve nükleotid ve nükleik asitlerin moleküler yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini ayrıntılı öğrenme Enzim katalizli reaksiyonların kinetiğini öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Canlının yapısında bulunan su,karbohidrat,aminoasit,peptid ve proteinler, enzimler, nükleik asit ve bunların oluşturduğu supra moleküllerin kimyasal yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini öğrenip, biyolojik işlevleri ile ilişkilendirebilme, biyokimyanın diğer anabilim ve bilim dallarıyla ilişkilendirilebilmesinin temelini oluşturabilme ve biyokimyanın araştırma ve uygulama alanlarına olan ilgiyi artırabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyokimyaya giriş, Hücreler, Biyomoleküller ve kimyasal reaktivite, Su ve yaşamsal önemi, Amino asitleri ve peptidler, Proteinler, Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve işlevleri, Oksijen taşıyıcı Proteinler(Hemoglobin ve miyoglobin), Enzimler, Enzim kinetiği, Karbohidratlar ve glikobiyoloji, Lipidler, Biyolojik zarlar ve taşınma, Nükleotidler ve nükleik asitler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyokimyaya giriş |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
2 |
Hücreler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
3 |
Biyomoleküller ve kimyasal reaktivite |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
4 |
Su ve yaşamsal önemi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
5 |
Amino asitleri ve peptidler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
6 |
Proteinler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
7 |
Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve işlevleri |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
8 |
Genel tekrar+Ara sınav |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
9 |
Oksijen taşıyıcı Proteinler(Hemoglobin ve miyoglobin) |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
10 |
Enzimler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
11 |
Enzim kinetiği |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
12 |
Karbohidratlar ve glikobiyoloji |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
13 |
Lipidler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
14 |
Biyolojik zarlar ve taşınma |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
15 |
Nükleotidler ve nükleik asitler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nelson, D.L., Cox, M.M., Lehninger Biyokimyanın İlkeleri,Palme yayıncılık, 2005.
Nelson, D.L., Cox, M.M., Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Worth Publishers, 2003.
Rawn, D.J., Biyokimya, Neil Patterson publisher, 1989.
Seyhan Tükel. Biyokimyaya giriş. ÇÜ. . Fen-Edebiyat Fak. Yayınları. Yayın No:62, 1994, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
5 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
1 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
5 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
2 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|