Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Moleküler Simetri ve Grup Teori |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-527 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Simetriyi genel anlamda öğrenir ve uygular Moleküllerin simetri elemanlarını belirler Simetri elemanlarından yararlanarak moleküllerin spektroskopik özellikleri hakkında fikir sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Moleküler simetrinin tanıtımı ve yapı aydınlatmadaki önemi, moleküllerin nokta gruplarının tespiti ve buna bağlı olarak geometrilerinin belirlenerek farklı ya da aynı grup veya elementlerin bağ yapabilme özelliklerinin araştırılması ve önceden tespit edilmesi. Simetrisi belirlenen moleküllerin elektron spin rezonanslarının incelenmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Moleküler simetri ve grup teori |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Simetrinin tanımı ve çevresel örnekler
|
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
2 |
Simetri elemanları |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
3 |
Matriksler |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
4 |
Matrikslerin çözümlemeleri |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
5 |
Nokta gruplarının belirlenmesi |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
6 |
Nokta gruplarının belirlenmesi II |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
7 |
Karakter çizelgelerinin hazırlanması |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynak kitaplar |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Simetri uygulamaları ve örnekleri |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
10 |
Simetri uygulamaları ve örnekleri |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
11 |
Molekül titreşimleri |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
12 |
Molekül titreşimleri II
|
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
13 |
IR spektrumları |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
14 |
Seçim kuralı ve polarizlenme |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
15 |
Fotoelektron spektroskopisi |
Kaynak kitaplar ve internet |
Yansı kullanılarak sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Kaynak kitaplar |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
2 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
2 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
3 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|