Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moleküler Simetri ve Grup Teori

Dersin Kodu : KM-527

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Simetriyi genel anlamda öğrenir ve uygular
Moleküllerin simetri elemanlarını belirler
Simetri elemanlarından yararlanarak moleküllerin spektroskopik özellikleri hakkında fikir sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Moleküler simetrinin tanıtımı ve yapı aydınlatmadaki önemi, moleküllerin nokta gruplarının tespiti ve buna bağlı olarak geometrilerinin belirlenerek farklı ya da aynı grup veya elementlerin bağ yapabilme özelliklerinin araştırılması ve önceden tespit edilmesi. Simetrisi belirlenen moleküllerin elektron spin rezonanslarının incelenmesi.

Dersin İçeriği : Moleküler simetri ve grup teori

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Simetrinin tanımı ve çevresel örnekler Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
2 Simetri elemanları Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
3 Matriksler Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
4 Matrikslerin çözümlemeleri Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
5 Nokta gruplarının belirlenmesi Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
6 Nokta gruplarının belirlenmesi II Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
7 Karakter çizelgelerinin hazırlanması Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
8 Ara sınav Kaynak kitaplar Yazılı Sınav
9 Simetri uygulamaları ve örnekleri Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
10 Simetri uygulamaları ve örnekleri Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
11 Molekül titreşimleri Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
12 Molekül titreşimleri II Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
13 IR spektrumları Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
14 Seçim kuralı ve polarizlenme Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
15 Fotoelektron spektroskopisi Kaynak kitaplar ve internet Yansı kullanılarak sözlü anlatım
16/17 Final Sınavı Kaynak kitaplar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fundamentals of molecular symmetry , By Philip R. Bunker, Per Jensen - Institute of Physics (2005) - Paperback - 358 pages - ISBN 0750309415
 Anorganik kimya kitapları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 65
    Ödev/Proje/Diğer 2 35
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 2
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 3
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 3
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 3
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 2
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 3
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6