|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnorganik Bileşiklerin Yapıları I |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-525 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Cihazlarda Kullanılan parçaları öğrenir
2. Analitik yöntemlerin dayandığı prensipleri öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Enstrümental analiz teknikleri ile temel prensiplerinin tanınması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enstrümental analiz tekniklerinin prensipleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektriksel devre elemanları ve devreler; sinyal ve gürültü |
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım. |
|
2 |
Spektrometrik yöntemlere giriş |
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
3 |
Optik cihazların bileşenleri
|
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
4 |
Optik cihazların tipleri |
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
5 |
Optik atomik spektrometriye giriş |
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
6 |
Atomik absorpsiyon ve atomik floresans spektrometri |
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
7 |
Atomik absorpsiyon cihaz ve bileşenleri
|
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynak kitap |
Yazılı |
|
9 |
Atomik emisyon spektrometri
|
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
10 |
Atomik absorpsiyon ve emisyon spektrometri teknikleri ile kalitataif ve kantitatif analiz
|
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
11 |
Atomik kütle spektrometri
|
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
12 |
Atomik kütle spektrometri uygulamaları
|
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
13 |
Ultraviyole/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometriye giriş |
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
14 |
UV/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometri cihaz ve bileşenleri |
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
15 |
UV/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometrinin uygulamaları |
Kaynak kitap ve internet |
Yansı kullanarak sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Kaynak kitap |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Skoog, D.A, Holler, F.J., Nieman, T.A.; Çeviri Editörleri:E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz (1998) Enstrümantal Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, Ankara.
2. Robinson, J.W, Frame, E.M.S, Frame II, G.M (2005). Undergraduate Instrumental Analysis, Sixth edition, Marcel Dekker, New York.
3. Silverstein, R.M., Bassler, G.C., Morrill, T.C (1991). Spectrometric Identification of Organic Compounds, fifth edition, John Wiley&Sons Inc., New York.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
65 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
35 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
2 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
2 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
3 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|