Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İnorganik Bileşiklerin Yapıları I

Dersin Kodu : KM-525

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Cihazlarda Kullanılan parçaları öğrenir 2. Analitik yöntemlerin dayandığı prensipleri öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Enstrümental analiz teknikleri ile temel prensiplerinin tanınması

Dersin İçeriği : Enstrümental analiz tekniklerinin prensipleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektriksel devre elemanları ve devreler; sinyal ve gürültü Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım.
2 Spektrometrik yöntemlere giriş Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
3 Optik cihazların bileşenleri Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
4 Optik cihazların tipleri Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
5 Optik atomik spektrometriye giriş Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
6 Atomik absorpsiyon ve atomik floresans spektrometri Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
7 Atomik absorpsiyon cihaz ve bileşenleri Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
8 Ara sınav Kaynak kitap Yazılı
9 Atomik emisyon spektrometri Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
10 Atomik absorpsiyon ve emisyon spektrometri teknikleri ile kalitataif ve kantitatif analiz Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
11 Atomik kütle spektrometri Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
12 Atomik kütle spektrometri uygulamaları Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
13 Ultraviyole/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometriye giriş Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
14 UV/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometri cihaz ve bileşenleri Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
15 UV/görünür bölge moleküler absorpsiyon spektrometrinin uygulamaları Kaynak kitap ve internet Yansı kullanarak sözlü anlatım
16/17 Final sınavı Kaynak kitap Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Skoog, D.A, Holler, F.J., Nieman, T.A.; Çeviri Editörleri:E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz (1998) Enstrümantal Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, Ankara.
 2. Robinson, J.W, Frame, E.M.S, Frame II, G.M (2005). Undergraduate Instrumental Analysis, Sixth edition, Marcel Dekker, New York.
 3. Silverstein, R.M., Bassler, G.C., Morrill, T.C (1991). Spectrometric Identification of Organic Compounds, fifth edition, John Wiley&Sons Inc., New York.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 65
    Ödev/Proje/Diğer 2 35
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 4
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 2
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 3
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 4
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 3
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 2
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 3
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 2
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6