|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnorganik Bileşiklerin Yapıları II |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-524 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.IR, NMR ve Kütle spektrumlarını değerlendirebilir
2. Her üç cihazın verileni koordineli şekilde kullanarak yapı aydınlatabilir.
3. Kromatografik yöntemler konusunda bilgi sahibi olur.
Her üç cihazın verileni koordineli şekilde kullanarak yapı aydınlatabilir . Kromatografik yüntemler konusunda bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
IR, NMR, Kütle gibi spektroskopik tekniklerin anorganik bileşiklerin yapı aydınlatma çalışmalarında kullanımları ile kromatografik yöntemlerin temel prensiplerini öğretme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
IR, NMR, Kütle gibi spektroskopik teknikler kullanılarak anorganik bileşiklerin yapılarının aydınlatılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Moleküler lüminesans spektrometri |
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
2 |
İnfrared Spektrometri, IR cihaz bileşenleri
|
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
3 |
İnfrared spektrumu, yapı değerlendirmesi ve genel kurallar
|
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
4 |
Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi |
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
5 |
NMR Spektrometreleri |
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme, ödev |
|
6 |
Moleküler kütle spektrometri |
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
7 |
Kütle spektrometreleri ve bileşenlerinin tanınması |
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
8 |
Arasınav |
Kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kütle spektrumlarının yorumlanması
|
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
10 |
Kromatografik ayırmalara giriş |
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
11 |
Gaz kromatografisi |
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
12 |
Gaz kromatografisi II |
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
13 |
Yüksek performanslı sıvı kromatografisi
|
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
14 |
Süper kritik akışkan kromatografi
|
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
15 |
Kapiler elektroforez
|
Kaynak kitaplar, internette yer alan spektrum kütüphaneleri ve literaürler |
Yansı kullanarak sözlü anlatım ve spektrum değerlendirme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
3. Silverstein, R.M., Bassler, G.C., Morrill, T.C (1991). Spectrometric Identification of Organic Compounds, fifth edition, John Wiley&Sons Inc., New York.
1. Skoog, D.A, Holler, F.J., Nieman, T.A.; Çeviri Editörleri:E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz (1998) Enstrümantal Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, Ankara.
2. Robinson, J.W, Frame, E.M.S, Frame II, G.M (2005). Undergraduate Instrumental Analysis, Sixth edition, Marcel Dekker, New York.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
65 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
35 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
2 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
2 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|