Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Toprak Kirliliği ve Kontrolü

Dersin Kodu : ÇM-529

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Topraktaki kirlenme mekanizmaları kirleticilerin degisimi cokelme reaksiyonları komplex formasyon kıskaclama selasyon

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toprak kirliliginin bertarafında kullanılan yontemleri ve uygulama ornekleri ve kullanım kosullarını birbirleri ile kıyaslamalı olarak ortaya konabilimektir

Dersin İçeriği : Bu ders bu karmaşık konularda bir anlayış edinme amacıyla toprak kirliliğinin farklı yönü ile ilgilidir. Farklı kirletici türleri için yeraltısuyu ve atmosfer içindeki kirletici tasınımın toprak kirliliği ile ilişkisi ve toprak içindeki kirletici davranışı incelenmiş ve ıslah ile bertaraf teknikleri ile bu tekniklerin uygulanmasında uyulması gereken yasal düzenlemeler birlikte tartışılmıştır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 TOPRAĞIN YANLIŞ KULLANIMI VE BOZULMASI ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
2 TOPRAK KİRLİLİĞİ, KİRLETİCİ TÜRLERİ VE NİTELİKLERİ ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
3 KİRLETİCİ KAYNAKLARI ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
4 Kırsal Kaynaklı Kirleticiler ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
5 KİRLENME MEKANİZMALARI ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
6 Dağılım ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
7 Toprakta Emilme Olmayan Tutulmanın Gerçekleşmesi ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
8 Sentetik Organik Kirleticilerin (NAPL) Topraktaki Davranışları ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
9 Ara sınav Ders notlarının ve ilgili makalelerin tekrarı klasik sınav
10 Kirleticilerin Değişimi ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
11 Karıştırılmayan Saf Evre ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
12 Hidroklorik asit iyonlaşması. Sülfürik asit iyonlaşması.Karbonik asit iyonlaşması ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
13 Çökelme Reaksiyonları ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
14 Kompleks Formasyon ve Kıskaçlama, Şelasyon ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
15 Uygulama ornekleri ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
16/17 Final Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mirsal., I., Soil Pollution 2004. Siprınger
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 2
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 3
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 3
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5