|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Toprak Kirliliği ve Kontrolü |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-529 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Topraktaki kirlenme mekanizmaları kirleticilerin degisimi cokelme reaksiyonları komplex formasyon kıskaclama selasyon
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toprak kirliliginin bertarafında kullanılan yontemleri ve uygulama ornekleri ve kullanım kosullarını birbirleri ile kıyaslamalı olarak ortaya konabilimektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders bu karmaşık konularda bir anlayış edinme amacıyla toprak kirliliğinin farklı yönü ile ilgilidir. Farklı kirletici türleri için yeraltısuyu ve atmosfer içindeki kirletici tasınımın toprak kirliliği ile ilişkisi ve toprak içindeki kirletici davranışı incelenmiş ve ıslah ile bertaraf teknikleri ile bu tekniklerin uygulanmasında uyulması gereken yasal düzenlemeler birlikte tartışılmıştır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TOPRAĞIN YANLIŞ KULLANIMI VE BOZULMASI |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
2 |
TOPRAK KİRLİLİĞİ, KİRLETİCİ TÜRLERİ VE NİTELİKLERİ |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
3 |
KİRLETİCİ KAYNAKLARI |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
4 |
Kırsal Kaynaklı Kirleticiler |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
5 |
KİRLENME MEKANİZMALARI |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
6 |
Dağılım |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
7 |
Toprakta Emilme Olmayan Tutulmanın Gerçekleşmesi |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
8 |
Sentetik Organik Kirleticilerin (NAPL) Topraktaki Davranışları |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
9 |
Ara sınav |
Ders notlarının ve ilgili makalelerin tekrarı
|
klasik sınav
|
|
10 |
Kirleticilerin Değişimi |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
11 |
Karıştırılmayan Saf Evre |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
12 |
Hidroklorik asit iyonlaşması. Sülfürik asit iyonlaşması.Karbonik asit iyonlaşması |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
13 |
Çökelme Reaksiyonları |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
14 |
Kompleks Formasyon ve Kıskaçlama, Şelasyon |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
15 |
Uygulama ornekleri |
ilgili makalenin okunması
|
anlatım, tartışma
|
|
16/17 |
Final |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mirsal., I., Soil Pollution 2004. Siprınger
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
2 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
3 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
4 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
4 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
3 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
3 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
2 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
3 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|