Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Mühendisliğinde Membran Prosesler

Dersin Kodu : ÇM-536

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Membran çeşitlerini tanımlamak
Membranların filtrasyon mekanizmasını ve karakteristiklerini tanımak
Membran hazırlama tekniklerini ve şartlandırılmalarını öğrenmek
Membran modüllerini kavramak
Membran uygulamalarında kütle transferini, konsantrasyon polarizasyonunu, kirlenme potansiyelini, modül dizaynını ve ekonomisini kavramak
Örnek uygulamalarla membran tasarımının ve işletme tekniklerinin kavranılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Membran filtrasyon tekniklerinin genel özelliklerini ve Çevre Mühendisliği alanındaki uygulamalarını tanımlamak

Dersin İçeriği : Membran bilimi, teknolojisi ve uygulamalarındaki en son gelişmelerin tanıtılması; Membran modülleri ve filtrasyon teorisi; Geniş aralıktaki uygulama alanlarına örnekler; Membran proseslerin işletilmesi; konularıdır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Membranın Tanımı, Çeşitleri, Mekanizması ve Karakteristikleri Yok. Yüz yüze
2 Membranların Hazırlanması ve Şartlanması Yok. Yüz yüze
3 Membran Modüller ve Prosesler Yok. Yüz yüze
4 Membranlarda Kütle Transferi ve Konsantrasyon Polarizasyonu Yok. Yüz yüze
5 Modül Tasarımı ve Karakteristikleri Yok. Yüz yüze
6 Membranlarda Kirlenme Potansiyeli Yok. Yüz yüze
7 Membran Sistemlerde Ön Arıtma İhtiyacı Yok. Yüz yüze
8 Deniz Suyundan İçme ve Kullanma Suyu Elde Edilmesi Yok. Yüz yüze
9 ARASINAV ARASINAV yazılı sınav
10 Suların Arıtılmasında Membran Uygulamaları Yok. Yüz yüze
11 Atıksuların Arıtılmasında Membran Uygulamaları Yok. Yüz yüze
12 Membran Kullanımının Ekonomik ve İşletme Boyutları Yok. Yüz yüze
13 Arazi Ölçekli Membran Uygulamasına Örnekler (İçme/Kullanma Suyu) Yok. Yüz yüze
14 Arazi Ölçekli Membran Uygulamasına Örnekler (Evsel Nitelikli Atıksu) Yok. Yüz yüze
15 Arazi Ölçekli Membran Uygulamasına Örnekler (Endüstriyel Atıksu) Yok. Yüz yüze
16/17 YARIYIL SONU SONU YARIYIL SONU SONU yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 10 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 1
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 2
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 3
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 1
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 1
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 1
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 125
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5
Dersin AKTS Kredisi: 5