|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Mühendisliğinde Membran Prosesler |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-536 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Membran çeşitlerini tanımlamak Membranların filtrasyon mekanizmasını ve karakteristiklerini tanımak Membran hazırlama tekniklerini ve şartlandırılmalarını öğrenmek Membran modüllerini kavramak Membran uygulamalarında kütle transferini, konsantrasyon polarizasyonunu, kirlenme potansiyelini, modül dizaynını ve ekonomisini kavramak Örnek uygulamalarla membran tasarımının ve işletme tekniklerinin kavranılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Membran filtrasyon tekniklerinin genel özelliklerini ve Çevre Mühendisliği alanındaki uygulamalarını tanımlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Membran bilimi, teknolojisi ve uygulamalarındaki en son gelişmelerin tanıtılması;
Membran modülleri ve filtrasyon teorisi;
Geniş aralıktaki uygulama alanlarına örnekler;
Membran proseslerin işletilmesi;
konularıdır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Membranın Tanımı, Çeşitleri, Mekanizması ve Karakteristikleri |
Yok. |
Yüz yüze |
|
2 |
Membranların Hazırlanması ve Şartlanması |
Yok. |
Yüz yüze |
|
3 |
Membran Modüller ve Prosesler |
Yok. |
Yüz yüze |
|
4 |
Membranlarda Kütle Transferi ve Konsantrasyon Polarizasyonu |
Yok. |
Yüz yüze |
|
5 |
Modül Tasarımı ve Karakteristikleri |
Yok. |
Yüz yüze |
|
6 |
Membranlarda Kirlenme Potansiyeli |
Yok. |
Yüz yüze |
|
7 |
Membran Sistemlerde Ön Arıtma İhtiyacı |
Yok. |
Yüz yüze |
|
8 |
Deniz Suyundan İçme ve Kullanma Suyu Elde Edilmesi |
Yok. |
Yüz yüze |
|
9 |
ARASINAV |
ARASINAV |
yazılı sınav |
|
10 |
Suların Arıtılmasında Membran Uygulamaları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
11 |
Atıksuların Arıtılmasında Membran Uygulamaları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
12 |
Membran Kullanımının Ekonomik ve İşletme Boyutları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
13 |
Arazi Ölçekli Membran Uygulamasına Örnekler (İçme/Kullanma Suyu) |
Yok. |
Yüz yüze |
|
14 |
Arazi Ölçekli Membran Uygulamasına Örnekler (Evsel Nitelikli Atıksu) |
Yok. |
Yüz yüze |
|
15 |
Arazi Ölçekli Membran Uygulamasına Örnekler (Endüstriyel Atıksu) |
Yok. |
Yüz yüze |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SONU |
YARIYIL SONU SONU |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
1 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
2 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
2 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
1 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
1 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
1 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 125 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|