Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atıksuların Deniz Deşarjı

Dersin Kodu : ÇM-530

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GALİP SEÇKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Atıksuların Deniz Deşarjı ile ilgili her türlü teknik, teorik ve pratik bilgiyi öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Atıksu deniz deşarj sistemlerinin görülmesi. Deniz suyunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ve denizlerde meydana gelen akıntı türlerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği : Deniz deşarjı öncesi atıksuya uygulanması gereken arıtma sistemleri ve deşarj sonrası atıksuların deniz ortamında seyrelmesinin sağlanması ile deşarj tesislerinin hidrolik tasarımının yapılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevre Standartları, Sürdürülebilirlik ve Atıksu Deniz Deşarj Sistemleri Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım, tartışma
2 Deniz Ortamının Özellikleri Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım, tartışma
3 Akıntılar Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım, tartışma
4 Atıksu Deniz Deşarjı Sistemleri Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım, tartışma
5 Atıksuların Deniz Ortamında Seyrelmesi Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım, tartışma
6 Deniz Deşarjı Tesislerinin Hidrolik Tasarımı Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım, tartışma
7 Problem Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım, tartışma
8 Arasınav Ders notları, derslerde yapılan sunumlar tekrar edilir Klasik yazılı sınav
9 Dalga ve Akıntı Hareketleri Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Sunum ve tartışma
10 Atıksu Ön Arıtma ve Deniz Deşarjı Tesislerinin Maliyeti Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Sunum ve tartışma
11 Tuzlu ve Yoğun Su Deşarjları Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Sunum ve tartışma
12 Akarsulara Deşarj Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Sunum ve tartışma
13 Dip Tarantılarının Denizlere Boşaltımı Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Sunum ve tartışma
14 Deniz Deşarjı Sistemi Uygulamaları İçin Bir Proje Örneği-1 Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Sunum ve tartışma
15 Deniz Deşarjı Sistemi Uygulamaları İçin Bir Proje Örneği-2 Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Sunum ve tartışma
16/17 Final Ders Materyallerinin tekrarı Klasik yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Atıksu Arıtma ve Deniz Deşarjı Yapıları - Prof. Dr. Mehmet BERKÜN Deniz Deşarjı Tesisleri Tasarımı (Atıksu, Termal ve Tuzlu Su Deşarjları)- Prof.Dr. İzzet ÖZTÜRK
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 10 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 2
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 4
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 125
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5
Dersin AKTS Kredisi: 5