|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Çevre Kimyası II |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-518 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kantitatif analitik kimyanın prensiplerinin kavratılması 2. Asit baz sistemlerinin çevre mühendsiliği uygulamalarındaki önemi 3. Temel biyokimyasal prensiplerin ve biyolojik arıtma ilişkilerinin kavratılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Analitik ve biyokimyasal çeşittli prensiplerin çevre mühendisliği alanında ileri derece uygulamarı kavratmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Analitik kimya, su ve suyun önemi, çözeltiler ve çözücüler. Çözelti konsantrasyonları, Kimyasal reaksiyonlar. Kimyasal denge , asitler bazlar. Hidroliz ve tuzlar, tampon çözeltiler. Kolloid kimyası. Kolloidal sistemler, kolloid parçaçıkların özellikleri, bunların içme sularında ve atıksulardaki davranışları, zeta potansiyeli kavramı. Biyokimya |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çevre Mühendisliği Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Analitik kimyadan bazı hatırlatmalar |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
2 |
Su ve suyun önemi, fiziksel ve kimyasal özellikleri |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
3 |
çözeltiler ve çözücüler |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
4 |
Çözelti konsantrasyonları |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
5 |
Asitler bazlar. Hidroliz ve tuzlar |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
6 |
Tampon çözeltiler ve çevre mühendsiliği uygulamaları |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
7 |
Karmaşık asit baz ve denge hesaplamalarına örnekler |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Kolloid kimyası. Kolloidal sistemler |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
10 |
Kolloidal parçaçıkların özellikleri, bunların içme sularında ve atıksulardaki davranışları, zeta potansiyeli kavramı. |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
11 |
Bazı önemli biyokimyasal prensiplerin çevre mühendisliği uygulamaları |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
12 |
Biyolojik arıtma sistemlerinde söz konusu olan biyokimyasal mekanizmalar |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
13 |
Kantitatif kimyanın temelleri |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
14 |
Çevre mühendsiliğinde kullanılan çeşitli hesaplama yöntemleri |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
15 |
Çevre mühendsiliğinde kullanılan çeşitli hesaplama yöntemleri |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Chemistry for Environmental Engineering, Sawyer, McCarty and Parkin. McGraw Hill 2007
2. Analitik Kimya Temelleri, Skoog, West, Holler 2000 7. baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
3 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
3 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
4 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
5 |
65 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|