Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Çevre Kimyası II

Dersin Kodu : ÇM-518

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Kantitatif analitik kimyanın prensiplerinin kavratılması
2. Asit baz sistemlerinin çevre mühendsiliği uygulamalarındaki önemi
3. Temel biyokimyasal prensiplerin ve biyolojik arıtma ilişkilerinin kavratılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Analitik ve biyokimyasal çeşittli prensiplerin çevre mühendisliği alanında ileri derece uygulamarı kavratmak

Dersin İçeriği : Analitik kimya, su ve suyun önemi, çözeltiler ve çözücüler. Çözelti konsantrasyonları, Kimyasal reaksiyonlar. Kimyasal denge , asitler bazlar. Hidroliz ve tuzlar, tampon çözeltiler. Kolloid kimyası. Kolloidal sistemler, kolloid parçaçıkların özellikleri, bunların içme sularında ve atıksulardaki davranışları, zeta potansiyeli kavramı. Biyokimya

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çevre Mühendisliği Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Analitik kimyadan bazı hatırlatmalar İlgili Konu Düz Anlatım
2 Su ve suyun önemi, fiziksel ve kimyasal özellikleri İlgili Konu Düz Anlatım
3 çözeltiler ve çözücüler İlgili Konu Düz Anlatım
4 Çözelti konsantrasyonları İlgili Konu Düz Anlatım
5 Asitler bazlar. Hidroliz ve tuzlar İlgili Konu Düz Anlatım
6 Tampon çözeltiler ve çevre mühendsiliği uygulamaları İlgili Konu Düz Anlatım
7 Karmaşık asit baz ve denge hesaplamalarına örnekler İlgili Konu Düz Anlatım
8 Arasınav
9 Kolloid kimyası. Kolloidal sistemler İlgili Konu Düz Anlatım
10 Kolloidal parçaçıkların özellikleri, bunların içme sularında ve atıksulardaki davranışları, zeta potansiyeli kavramı. İlgili Konu Düz Anlatım
11 Bazı önemli biyokimyasal prensiplerin çevre mühendisliği uygulamaları İlgili Konu Düz Anlatım
12 Biyolojik arıtma sistemlerinde söz konusu olan biyokimyasal mekanizmalar İlgili Konu Düz Anlatım
13 Kantitatif kimyanın temelleri İlgili Konu Düz Anlatım
14 Çevre mühendsiliğinde kullanılan çeşitli hesaplama yöntemleri İlgili Konu Düz Anlatım
15 Çevre mühendsiliğinde kullanılan çeşitli hesaplama yöntemleri İlgili Konu Düz Anlatım
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Chemistry for Environmental Engineering, Sawyer, McCarty and Parkin. McGraw Hill 2007
 2. Analitik Kimya Temelleri, Skoog, West, Holler 2000 7. baskı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 4
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 5 65
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5