|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Kaynaklanın Planlanması |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-516 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZELİHA SELEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su kaynakları mühendisliğinin ve su kaynakları planlanmasının çevre mühendisliği açısından öneminin ortaya çıkarılması Su yapıları, su kaynakları, havza hidrolojisi hakkında bilgilenmesi ve bu kavramlar üzerinde hidrolik temellerini uygulanabilmesi. Su kaynakları yönetimi konusunda bilgilenerek, derste öğrendiği teoriyi yorumlayarak, kullanabilmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su kaynaklarının planlanması hakkında temel bilgilerin verilerek sistem ve kaynak analizi yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Su kaynaklarının geliştirilmesi, Türkiye´nin su kaynakları, akarsu morfolojisi, akarsu yatağının oluşumu ve dengesi, akarsu düzenlemesi, koruma ve daraltma yapıları, taşkın kontrolü, taşkın hesapları, taşkın ötelenmesi, taşkın kontrolü yapıları, havzanın korunması, su alma yapıları, bağlamalar, savak kapasitesi, hidrolik ve statik profil, barajlar ve baraj hazneleri, ağırlık barajları, kemer barajlar, enerji kırıcı yapılar, hidrolik sıçrama havuzları, boru hatları ve su dağıtım şebekeleri, sulama ve kurutma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Su kaynaklarının planlanması hakkında genel bilgi, |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
2 |
Su kaynak ve sistem analizi, amaçların belirlenmesi. |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
3 |
Su kaynak ve sistem analizi, amaçların belirlenmesi. |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
4 |
Planlama çalışmalarında izlenen iş sırası, harita ve tesislerin yerleştirilmesi |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
5 |
Planlama çalışmalarında izlenen iş sırası, harita ve tesislerin yerleştirilmesi |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
6 |
Hacim-yüzey eğrilerinin çizimi |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
7 |
Hacim-yüzey eğrilerinin çizimi |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
8 |
Arasınav
|
ders notlarının ve ilgili makalelerin tekrarı
|
klasik sınav |
|
9 |
Su temini tablolarının düzenlenmesi ve korelasyon |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
10 |
Fayda-maliyet analizi |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
11 |
Optimizasyon |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
12 |
Optimizasyon |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
13 |
Taşkın kontrol projelerinde fayda maliyet analizi |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
14 |
Hidroelektrik tesis projelerinde fayda-maliyet hesabı |
ilgili makalenin okunması |
anlatım, tartışma
|
|
15 |
Final |
ders notlarının ve ilgili makalelerin tekrarı
|
klasik sınav |
|
16/17 |
Final |
ders notlarının ve ilgili makalelerin tekrarı
|
klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Water Resources Engineering, Ray K. Linsley, Jozeph B. Franzini, David L. Freyberg, George Tchobanoglus, McGraw-Hill, Inc., 1992.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
3 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
3 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
4 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
3 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
3 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
3 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 123 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|