Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atık Sulardan Azot ve Fosfor Giderimi |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-537 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Azot ve fosforun kaynaklarını kavramak Azot ve fosforun alıcı ortama etkilerini anlamak Fizikokimyasal azot/fosfor gideriminin prensiplerini ortaya koymak Fizikokimyasal sistem tasarımını tanımak Biyolojik azot/fosfor gideriminin prensiplerini tanımlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Azot ve fosforun önemini tanımak; giderim mekanizmalarını ve yöntemlerini açıklamak, örnek uygulamaları vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Nutrient giderme proseslerinin temel esasları
Yaygın olarak kullanılan prosesler hakkında bilgilendirme
Proseslerin avantaj ve dezavantajlarının ortaya konulması
Yaygın kullanıma sahip nutrient giderme sistemlerinin tasarımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atıksularda Azot ve Fosforun Kaynak ve Miktarları, Alıcı Ortama Etkileri |
Yok. |
Yüz yüze |
|
2 |
Fizikokimyasal Azot/Fosfor Gideriminin Prensipleri, Koagülasyon Kinetiği |
Yok. |
Yüz yüze |
|
3 |
Fizikokimyasal Sistem Tasarımı |
Yok. |
Yüz yüze |
|
4 |
Biyolojik Azot Gideriminin Prensipleri: Nitrifikasyon Kinetiği ve Stokiometrisi |
Yok. |
Yüz yüze |
|
5 |
Biyolojik Azot Gideriminin Prensipleri: Denitrifikasyon Kinetiği ve Stokiometrisi |
Yok. |
Yüz yüze |
|
6 |
Biyolojik Fosfor Gideriminin Prensipleri: Biyokimyasal Mekanizma |
Yok. |
Yüz yüze |
|
7 |
Azot Gideren Aktif Çamur Sistemlerinin Tasarımı |
Yok. |
Yüz yüze |
|
8 |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
ARA SINAV |
|
9 |
Fosfor Gideren Aktif Çamur Sistemlerinin Tasarımı |
Yok. |
Yüz yüze |
|
10 |
Proses Akım Şemaları, Atıksu Karakterinin ve İşletme Koşullarının Etkileri |
Yok. |
Yüz yüze |
|
11 |
Azot Gideren Prosesler için Tasarım Algoritması |
Yok. |
Yüz yüze |
|
12 |
Azotla Birlikte Fosfor Gideren Sistemler: Proses Akım Şemaları, Tasarımı |
Yok. |
Yüz yüze |
|
13 |
Maliyet Analizi ve İşletme Ekonomisi |
Yok. |
Yüz yüze |
|
14 |
Arazi Ölçekli Uygulamalardan Örnekler |
Yok. |
Yüz yüze |
|
15 |
Arazi Ölçekli Uygulamalardan Örnekler |
Yok. |
Yüz yüze |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI |
YARIYIL SONU SINAVI |
YARIYIL SONU SINAVI |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
1 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
2 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
5 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
1 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
2 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
2 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|