Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atık Sulardan Azot ve Fosfor Giderimi

Dersin Kodu : ÇM-537

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Azot ve fosforun kaynaklarını kavramak
Azot ve fosforun alıcı ortama etkilerini anlamak
Fizikokimyasal azot/fosfor gideriminin prensiplerini ortaya koymak
Fizikokimyasal sistem tasarımını tanımak
Biyolojik azot/fosfor gideriminin prensiplerini tanımlamak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok.

Dersin Amacı : Azot ve fosforun önemini tanımak; giderim mekanizmalarını ve yöntemlerini açıklamak, örnek uygulamaları vermek

Dersin İçeriği : Nutrient giderme proseslerinin temel esasları Yaygın olarak kullanılan prosesler hakkında bilgilendirme Proseslerin avantaj ve dezavantajlarının ortaya konulması Yaygın kullanıma sahip nutrient giderme sistemlerinin tasarımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atıksularda Azot ve Fosforun Kaynak ve Miktarları, Alıcı Ortama Etkileri Yok. Yüz yüze
2 Fizikokimyasal Azot/Fosfor Gideriminin Prensipleri, Koagülasyon Kinetiği Yok. Yüz yüze
3 Fizikokimyasal Sistem Tasarımı Yok. Yüz yüze
4 Biyolojik Azot Gideriminin Prensipleri: Nitrifikasyon Kinetiği ve Stokiometrisi Yok. Yüz yüze
5 Biyolojik Azot Gideriminin Prensipleri: Denitrifikasyon Kinetiği ve Stokiometrisi Yok. Yüz yüze
6 Biyolojik Fosfor Gideriminin Prensipleri: Biyokimyasal Mekanizma Yok. Yüz yüze
7 Azot Gideren Aktif Çamur Sistemlerinin Tasarımı Yok. Yüz yüze
8 ARA SINAV ARA SINAV ARA SINAV
9 Fosfor Gideren Aktif Çamur Sistemlerinin Tasarımı Yok. Yüz yüze
10 Proses Akım Şemaları, Atıksu Karakterinin ve İşletme Koşullarının Etkileri Yok. Yüz yüze
11 Azot Gideren Prosesler için Tasarım Algoritması Yok. Yüz yüze
12 Azotla Birlikte Fosfor Gideren Sistemler: Proses Akım Şemaları, Tasarımı Yok. Yüz yüze
13 Maliyet Analizi ve İşletme Ekonomisi Yok. Yüz yüze
14 Arazi Ölçekli Uygulamalardan Örnekler Yok. Yüz yüze
15 Arazi Ölçekli Uygulamalardan Örnekler Yok. Yüz yüze
16/17 YARIYIL SONU SINAVI YARIYIL SONU SINAVI YARIYIL SONU SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 10 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 1
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 3
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 1
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5