|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Biyoteknolojisinin Esasları |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-535 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin çevre biyoteknolojisinde kullanılan organizmaların metabolizmalarını ve beslenme düzeylerini kavramasını sağlar, Bu dersi alan ogrenci Çevre biyoteknolisinde kullanılan organizmaların reaktörler içerisinde nasıl kontrol edildiklerini kavrar, Çevre biyoteknolojisinin arıtım proseslerinde ortaya çıkan problemlerin çözümünü sağlayabilecek bilgiye ulaşir, Arıtımda kullanılan reaktörlerde kütle dengelerinin nasıl sağlandığını ve "kararlı hal"in korunmasında dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir, Basit yöntemlerle arıtım sürecinin ne durumda olduğunu tespit etmenin yollarını kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amaci, Çevre Mühendislerine lisans derslerinde gördükleri temel mikrobiyoloji ve çevre mikrobiyolojisi bilgilerine ek olarak canlı organizma kullanarak çevre kirliliği kontrolünün nasıl sağlandığını, bu teknolojinin temel proseslerini ve esaslarını yüksek lisans düzeyinde öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Metabolik sınıflama ve çeşitlilik, stokiyometri ve enerji dönüşümleri, Çoğalma stokiometrisi, enerji reaksiyonları, dönüşüm oranı kavramı, mikrobiyal kinetik, Biyokütle üretimi ve substrat kullanımı, içsel metabolizma, Partiküler organik maddelerin hidrolizi, aerobik arıtma, arıtma mikrobiyolojisi, Aktif çamur mikroorganizmaları ve fonksiyonları, Anaerobik arıtma, anaerobik arıtım basamakları, anaerobik reaktörler, Kompostlama ve çürütme prosesleri, Atık su arıtımında askıda çoğalan sistemler için reaktör kinetiği ve kütle dengeleri, Çevrede mikrobiyal kirliliğin kontrolü, Nitrifikasyon, denitrifikasyonun aktif çamur sistemlerinde kontrol edilmesi, İleri düzeyde fosfor gideriminin ilkeleri ve biyokimyasal modeli, Kükürtlü bileşenlerle ilgili çevrede ve çevre biyoteknolojisinde karşılaşılan problemler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Cevre Muhendisligi Bolumu derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel mikrobiyoloji, metabolik sınıflama ve çeşitlilik, stokiyometri ve enerji dönüşümleri |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
2 |
Çoğalma stokiometrisi, enerji reaksiyonları, dönüşüm oranı kavramı, mikrobiyal kinetik |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
3 |
Biyokütle üretimi ve substrat kullanımı, içsel metabolizma, |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
4 |
Partiküler organik maddelerin hidrolizi, aerobik arıtma, arıtma mikrobiyolojisi, |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
5 |
Aktif çamur mikroorganizmaları ve fonksiyonları, |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
6 |
Anaerobik arıtma, anaerobik arıtım basamakları, |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
7 |
anaerobik reaktörler
ARASINAV |
Genel tekrar |
Test ve klasik sorular |
|
8 |
Kompostlama ve çürütme prosesleri |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
9 |
Atık su arıtımında askıda çoğalan sistemler için reaktör kinetiği ve kütle dengeleri |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
10 |
Buyume kinetigi |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
11 |
Çevrede mikrobiyal kirliliğin kontrolü |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
12 |
Nitrifikasyon, denitrifikasyonun aktif çamur sistemlerinde kontrol edilmesi |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
13 |
İleri düzeyde fosfor gideriminin ilkeleri ve biyokimyasal modeli |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
14 |
Kükürtlü bileşenlerle ilgili çevrede ve çevre biyoteknolojisinde karşılaşılan problemler |
Ilgili ders notlari calisilacak |
Duz anlatim ve ornek cozumleri |
|
15 |
Final sinavi |
Genel tekrar |
Test ve klasik sorular |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Environmental Biotechnology: Principles and Applications,Bruce Rittmann, Perry McCarty. 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
1 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
2 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
5 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 125 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|