Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Mühendisliğinde İstatistiksel Yöntemler

Dersin Kodu : ÇM-531

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GALİP SEÇKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Olasılık ve İstatistik öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fiziksel, biyolojik ve kimyasal arıtımda ölçülen verilerin istatistiksel analizinin yapılması ve grafiksel gösterimi hakkında bilgi kazandırmak

Dersin İçeriği : Fiziksel, biyolojik ve kimyasal arıtımda ölçülen verilerin istatistiksel analizinin yapılması ve grafiksel gösterimler. Regresyon (doğrusal ve çoklu regresyon), Korelasyon, Hata ve Varyans analizlerinin öğrenilerek Olasılık ve Örnekleme dağılımlarının anlaşılması. Güven aralığı, Hipotez ve Uygunluk Testlerinin yapılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kümeler Kuramı ve Örnek Uzay Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
2 Permütasyonlar ve Kombinasyonlar Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
3 Olasılığa Giriş Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
4 Rastgele Değişkenler ve Dağılımları Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
5 Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
6 Sürekli Rastgele Değişkenlerin Dağılımları Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
7 Örneklem (Örnek) Seçimi ve Verilerin Düzenlenmesi ve Analizi Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
8 Arasınav Ders Materyallerinin tekrarı Klasik yazılı sınav
9 Örnekleme Dağılımları ve Tahmin Etme Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
10 İstatistiksel Sonuç Çıkarma : Hipotez Testi Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
11 Regresyon ve Korelasyon Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
12 Varyans Analizi Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
13 İndeks Sayılar Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
14 Zaman Serilerinin Analizi Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
15 Kombinasyonel Analiz, Olasılık Teorisi Problemler Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır Anlatım ve sunum
16/17 Final Ders notları, derslerde yapılan sunumlar tekrar edilir Klasik yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Olasılık ve İstatistik - Prof. Dr. Fikri AKDENİZ
 Olasılık Problemleri - Ömer Faruk GÖZÜKIZIL, Metin YAMAN
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 13 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 4
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 3 39
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5