|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Mühendisliğinde İstatistiksel Yöntemler |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-531 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GALİP SEÇKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Olasılık ve İstatistik öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fiziksel, biyolojik ve kimyasal arıtımda ölçülen verilerin istatistiksel analizinin yapılması ve grafiksel gösterimi hakkında bilgi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fiziksel, biyolojik ve kimyasal arıtımda ölçülen verilerin istatistiksel analizinin yapılması ve grafiksel gösterimler. Regresyon (doğrusal ve çoklu regresyon), Korelasyon, Hata ve Varyans analizlerinin öğrenilerek Olasılık ve Örnekleme dağılımlarının anlaşılması. Güven aralığı, Hipotez ve Uygunluk Testlerinin yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kümeler Kuramı ve Örnek Uzay |
Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
2 |
Permütasyonlar ve Kombinasyonlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
3 |
Olasılığa Giriş |
Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
4 |
Rastgele Değişkenler ve Dağılımları |
Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
5 |
Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları |
Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
6 |
Sürekli Rastgele Değişkenlerin Dağılımları |
Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
7 |
Örneklem (Örnek) Seçimi ve Verilerin Düzenlenmesi ve Analizi |
Kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
8 |
Arasınav |
Ders Materyallerinin tekrarı |
Klasik yazılı sınav |
|
9 |
Örnekleme Dağılımları ve Tahmin Etme |
Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
10 |
İstatistiksel Sonuç Çıkarma : Hipotez Testi |
Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
11 |
Regresyon ve Korelasyon |
Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
12 |
Varyans Analizi |
Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
13 |
İndeks Sayılar
|
Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
14 |
Zaman Serilerinin Analizi |
Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
15 |
Kombinasyonel Analiz, Olasılık Teorisi Problemler |
Ders notları ve kaynak kitaplar tekrar edilir, donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır |
Anlatım ve sunum |
|
16/17 |
Final |
Ders notları, derslerde yapılan sunumlar tekrar edilir |
Klasik yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Olasılık ve İstatistik - Prof. Dr. Fikri AKDENİZ
Olasılık Problemleri - Ömer Faruk GÖZÜKIZIL, Metin YAMAN
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
3 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
5 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
5 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
3 |
39 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|