Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anaerobik Arıtma

Dersin Kodu : ÇM-521

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Anaerobik biyoteknoloji konusunda oluşturulan temel bilgilere ek olarak ayrıntılar hakkında bilgi sahibi olunması
2. Anaerobik reaktörlerin işletilmesine yönelik olarak ayrıntılı konular hakkında bilgi vermek
3. Anaerobik reaktörlerin endsütriyel uygulamalarının detaylarına girilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Anaerobik biyoteknolojinin temel prensiplere ek olarak endüstriyel atıksulara uygulamalarıın öğretilmesi

Dersin İçeriği : Anaerobik arıtıma giriş.anaerobik arıtımın temel biyokimya ve biyolojisi Organik maddelerin kimyasal enerjisi. Bakretiyel metabolizma, KOİ-Kütle dengesi. Organik maddelerin anaerobik parçalanması, anaerobik sistemlerde dönüşüm işlemleri, anaerobik işlemin kinetiği ve etken faktörler, anaerobik arıtma işlemleri. Yukarı akımlı anaerobik arıtma sistemlerinin dizaynı, işletilmesi ve performansı. Anaerobik yatakların pH değeri ve stabilitesi. Anaerobik sistemlerden çıkan suların ileri arıtılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çevre Mühendisliği Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Anaerobik arıtmanın temel prensipleri İlgili Konu Düz Anlatım
2 Anaerobik arıtmanınj avantajları/ dezavantajları; genel kıyaslama İlgili Konu Düz Anlatım
3 Anaerobik arıtmanın biyokimyası İlgili Konu Düz Anlatım
4 Anaerobik arıtmanın mikrobiyolojisi İlgili Konu Düz Anlatım
5 Anaerobik arıtmanın işletilmesine yönelik değerlendirmeler İlgili Konu Düz Anlatım
6 Uçucu yağ asitleri ve metabolitleri Hidrojen gazı İlgili Konu Düz Anlatım
7 Arıtılabilirlişk protokolü İlgili Konu Düz Anlatım
8 Arasınav
9 Biyokütle immobilizasyonu İlgili Konu Düz Anlatım
10 Reaktör konfigürasyonlarının kıyaslanması İlgili Konu Düz Anlatım
11 Alkalinite, İz elementler İlgili Konu Düz Anlatım
12 Toksisite İlgili Konu Düz Anlatım
13 Refrakter organik maddelerin anaerobik parçalanması İlgili Konu Düz Anlatım
14 Anaerobik biyoteknolojinin endüstriyel uygulamasına örnek İlgili Konu Düz Anlatım/ Saha Çalışması
15 Anaerobik biyoteknolojinin endüstriyel uygulamasına örnek İlgili Konu Düz Anlatım/ Saha Çalışması
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Özel ders notu
 2. Anaerobic Biotechnology. R. E. Speece, Haziran 1996 Archae Press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 3
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 5 65
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 131
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.24
Dersin AKTS Kredisi: 5