|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Çevre Kimyası |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-517 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kimyasal prensiplerin öneminin kavratılması 2. Denge prensiplerinin çevre mühendsiliği uygulamalarının öğretilmesi 3. Organik maddelerin yapı-fiziksel kimyasal özelliklerinin doğada ve arıtma tesislerinde davranışlarına etkisi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre mühendsiliği alanında ihtiyaç duyulan konulara ileri düzeyde kimya bilgisi oluşturmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel kimya temel prensipleri, kimyasal denge, iyonik çözeltiler, adsorbsiyon kinetiği, Organik maddeler (hidrokarbonlar, alkoller, aldehitler, aromatik bileşikler, boyar maddeler, pestisitler, vs) suda çözünmeleri, parçalanmaları, biyolojik ve kimyasal davranışları. Atıksuların karakterizasyonu. Organik maddelerin arıtma tesislerinde ki davranışları. BOİ5 ve KOİ oranlarının değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çevre Mühendisliği Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel kimyadan bazı temel prensipleri yeniden gözden gözden geçirme, |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
2 |
Kimyasal denge ve kimyasal denge kavramının çevre mühendsiliği uygulamalarında ayrıntılı olarak incelenmesi |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
3 |
Kimyasal denge hesaplamalarına örnekler |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
4 |
İyonik şiddet kavramı, İyonik çözeltiler. |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
5 |
Adsorbsiyon, farklı adsorbsiyon izoterm modelleri, adsorbsiyon kinetiği |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
6 |
Organik maddeler (hidrokarbonlar, alkoller, aldehitler, aromatik bileşikler, boyar maddeler, pestisitler, vs) |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
7 |
Organik maddelerin çeşitli fiziksel kimyasal özelliklerinin parçalanmaları, kimyasal davranışlar ve doğada taşınımlarına etkileri. |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Mikrokirletici ve endokrin sistemine zarar veren organik maddeler |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
10 |
Organik maddelerin yapıları ve biyolojik arıtma tesislerinde parçalanmaları arasındaki ilişkiler |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
11 |
BOİ5 ve KOİ oranlarının değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanması. |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
12 |
Atıksuların karakterizasyonu |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
13 |
Farklı endüstrilerden kaynaklanan organik maddelerin parçalanma özellikleri |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
14 |
Organik maddelerin biyolojik arıtma tesislerinde ki davranışları. |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
15 |
Organik maddelerin biyolojik arıtma tesislerinde ki davranışları. |
İlgili Konu |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Özel ders notu
2. Chemistry for Environmental Engineering, Sawyer, McCarty and Parkin. McGraw Hill 2003. 3. Analitik Kimya Temelleri, Skoog, West, Holler 2000 7. baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
3 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
3 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
4 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
3 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
2 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
3 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|