Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeraltısuyu Kirliliği ve Kontrolu

Dersin Kodu : ÇM-515

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZELİHA SELEK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre Mühendisliği Anabilim Dalında lisansüstü düzeyde yapılacak olan yeraltı suyu hareketi ve kirliliği ile ilgili çalışmalara ışık tutmak
Yeraltı sularının önemini kavramak
Kirlilik kaynaklarının neler olduğunu anlamak
Kirlilik kontrolünün nasıl yapılacağını öğrenmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yeraltı suyu hidroliği ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, yeraltı suyu kirliliği ve kirliliğe yol açan faktörlerin belirlenmesi

Dersin İçeriği : Hidrolojik Döngü, Akifer ve Akifer Çeşitleri, Akiferlerin Aranması, Havza Verimi, Yeraltı Suyunun Geliştirilmesi ve İşletilmesi, Su Kalitesi Standartları, Kirleticiler ve Kirlenme Kaynakları, Kirletici Kaynaklara Karşı Alınabilecek Tedbirler, Kirlenmenin Kontrol Edilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel kavramlar ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
2 Hidrolik çevrim ve yeraltı suyu ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
3 Yeraltı suyunun kökeni ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
4 Akifer çeşitleri ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
5 Boşluklu ortamda su akışı ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
6 Yeraltı suyu araştırmaları, planlaması, kullanımı ve kuyu hidroliği ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
7 Yeraltı suyu araştırmaları, planlaması, kullanımı ve kuyu hidroliği ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
8 Arasınav ders notlarının ve ilgili makalelerin tekrarı klasik sınav
9 Yeraltı ve yerüstü su ilişkileri ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
10 Yeraltı suyu kirlenmesi ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
11 Yeraltıı suyu kirlilik kontrolü ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
12 Yeraltı suyunun suni yollarla beslenmesi. ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
13 Deniz kıyılarında tatlı-tuzlu su girişimi ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
14 Yeraltı sularının ekonomik ve yasal yönü. ilgili makalenin okunması anlatım, tartışma
15 Final ders notlarının ve ilgili makalelerin tekrarı klasik sınav
16/17 Final ders notlarının ve ilgili makalelerin tekrarı klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Water Resources Engineering, Ray K. Linsley, Jozeph B. Franzini, David L. Freyberg, George Tchobanoglus, McGraw-Hill, Inc., 1992.
 2. Groundwater, R.Allan Freeze/John A. Cherry, 1988.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 3
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 3
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 123
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.92
Dersin AKTS Kredisi: 5