|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlar ve kullanır Günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlar ve kullanır Diğer kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde basit şekilde etkileşim sağlar. Kişisel bilgiler ve aile bilgileri gibi temel cümleleri ve sık kullanılan kalıpları anlar. Günlük hayatta kullanılan temel noktalarla ilgili metinleri anlar. Görüş ve planlar hakkında fikir, sebep ve açıklamalar sunabilir. İngilizcenin konuşulduğu bir bölgede, farklı durumlarla başa çıkabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ortak Avrupa Çerçevesi A1 |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kendini tanıtma, tekil-çoğul, what is /are-to be soruları, milletler ve ülkeler |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
2 |
İyelik ekleri ve sıfatlar, şimdiki zaman, özel ya da tipik bir günü tanımlama |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
3 |
Şimdiki zaman soruları ve olumsuzluk-sıfatlar-fiiller-isimler |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
4 |
Bir tatil hakkında konuşmak, a, an, any, some |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
5 |
Eşyalar hakkında konuşma, have/has got |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
6 |
Bir dükkanda bilgi edinmek, there is /are – a, an, any, some |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
7 |
Zarflar |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
8 |
ara sınav |
Değerlendirme |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yer bildirmede kullanılan edatlar, present continuous |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
10 |
Bir kafede yiyecek ve içecek sipariş etmek, beceri için -´can´ kullanımı |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
11 |
Geçmiş zaman, düzenli fiiller, geçen hafta ne yaptınız konulu tartışma |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
12 |
Geçmiş zaman düzensiz fiiller |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
13 |
Partnerlerle görüşme yapmak ve makale yazmak |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
14 |
Zamanları yeniden düzenlemek |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
15 |
Zamanları yeniden düzenlemek |
ders notları ve ders kitabı |
Çeviri ve iletişim |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
0 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
0 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
0 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
0 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
0 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
0 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
0 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
0 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
0 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
0 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
0 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
5 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
0 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
0 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
0 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|