Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : IN 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlar ve kullanır
Günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlar ve kullanır
Diğer kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde basit şekilde etkileşim sağlar.
Kişisel bilgiler ve aile bilgileri gibi temel cümleleri ve sık kullanılan kalıpları anlar.
Günlük hayatta kullanılan temel noktalarla ilgili metinleri anlar.
Görüş ve planlar hakkında fikir, sebep ve açıklamalar sunabilir.
İngilizcenin konuşulduğu bir bölgede, farklı durumlarla başa çıkabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek.

Dersin İçeriği : Ortak Avrupa Çerçevesi A1

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kendini tanıtma, tekil-çoğul, what is /are-to be soruları, milletler ve ülkeler ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
2 İyelik ekleri ve sıfatlar, şimdiki zaman, özel ya da tipik bir günü tanımlama ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
3 Şimdiki zaman soruları ve olumsuzluk-sıfatlar-fiiller-isimler ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
4 Bir tatil hakkında konuşmak, a, an, any, some ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
5 Eşyalar hakkında konuşma, have/has got ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
6 Bir dükkanda bilgi edinmek, there is /are – a, an, any, some ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
7 Zarflar ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
8 ara sınav Değerlendirme Yazılı sınav
9 Yer bildirmede kullanılan edatlar, present continuous ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
10 Bir kafede yiyecek ve içecek sipariş etmek, beceri için -´can´ kullanımı ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
11 Geçmiş zaman, düzenli fiiller, geçen hafta ne yaptınız konulu tartışma ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
12 Geçmiş zaman düzensiz fiiller ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
13 Partnerlerle görüşme yapmak ve makale yazmak ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
14 Zamanları yeniden düzenlemek ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
15 Zamanları yeniden düzenlemek ders notları ve ders kitabı Çeviri ve iletişim
16/17 Final sınavı Değerlendirme yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 10 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 0
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 0
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 0
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 0
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 0
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 0
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 0
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 0
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 0
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 0
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 0
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 0
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 0
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 0
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 5
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 0
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 0
19 Estetik farkındalık gösterme 0
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 52
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.08
Dersin AKTS Kredisi: 2