Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Taşkın Hidrolojisi

Dersin Kodu : İM-583

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NESLİHAN SEÇKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekstrem Olayların Analizi
Olasılık Kavramı
Olasılık Ağırlıklı Momentler ve L - Momentleri
Ekstrem Olaylar Için Olasılık Dağılımları; N, LN2, LN3. Ekstrem Değer Dağılımları (GEV), Pearson Tip 3 ve Log-Pearson Tip 3 Dağılımları.
Olasılık Çizgisi Grafikleri ve Uygunluk Testleri
Bölgesel Taşkın Frekans Analizi
Ekstrem Hidrolojik Büyüklüklerin Analizi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekstrem yağış olayları sonucunda ortaya çıkan taşkın olayları ve biriktirme haznelerinin işletilmesi, akarsularda su kalitesinin korunması gibi birçok " Su Kaynaklarının Geliştirilmesi" çalışmalarında önemli bir kavram olan taşkın analizi inşaat mühendisliği eğitiminde önemli bir gerekliliktir. Bu amaçla önerilen derste taşkın debilerinin son gelişmeler doğrultusunda ele alınması hedeflenmiştir.

Dersin İçeriği : Ekstrem Olayların Analizi, Olasılık Kavramı, Olasılık Ağırlıklı Momentler ve L - Momentleri, Ekstrem Olaylar Için Olasılık Dağılımları; N, LN2, LN3. Ekstrem Değer Dağılımları (GEV), Pearson Tip 3 ve Log-Pearson Tip 3 Dağılımları. Olasılık Çizgisi Grafikleri ve Uygunluk Testleri, Bölgesel Taşkın Frekans Analizi, Ekstrem Hidrolojik Büyüklüklerin Analizi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Taşkın Hidrolojisi Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
2 Olasılık Kavramı Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
3 Olasılık Ağırlıklı Momentler Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
4 L - Momentler Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
5 Ekstrem Olaylar Için Olasılık Dağılımları Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
6 Normal Dağılım, LN2, LN3 Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
7 Ekstrem Değer Dağılımları (GEV), Pearson Tip 3 ve Log-Pearson Tip 3 Dağılımları Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
8 Olasılık Çizgisi Grafikleri ve Uygunluk Testleri Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
9 Ara Sınav Sınav sorularının hazırlanması Yazılı sınav
10 Güçlülük Analizleri Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
11 L - Moment Grafikleri Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
12 Tahminlerin Güven Aralıkları Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
13 Taşkın Frekans Analizi Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
14 Bölgesel Taşkın Frekans Analizi Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
15 Ekstrem Hidrolojik Büyüklüklerin Analizi Ders notlarının gözden eçirilmesi Tahtada Yazarak anlatma
16/17 Dönem Sonu Sınavı Sınav sorularının hazırlanması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi (2008, Prof. Dr. Mehmetçik Bayazıt, Prof. Dr. Bihrat Önöz)
 Regional Flood Frequency Analysis (1997, J.R.M. Hosking and J. R. Wallis)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 5
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 5
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 5
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 5
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 5
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 5
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6