Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Teorik Zemin Mekaniği ve Zemin Modelleri

Dersin Kodu : İM-569

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sonlu elemanlar yöntemini ve numerik modelleme tekniklerini geoteknik problemlerin analizlerinde kullanabilir.
İleri düzey zemin modellerini ve geoteknik bilgisayar programlarını nümerik analizlerde etkin şekilde kullanılmasını öğrenir.
Analitik çözümlerle nümerik analiz sonuçlarını karşılaştırarak güvenilir tasarımlar gerçekleştirebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Zeminlerde gerilme-deformasyon ilişkisi, kritik durum teorisi, ileri düzey zemin modelleri, krip davranış hakkında detaylı bilgiler vermek

Dersin İçeriği : Zemin davranışı, elastik teori, elasto-plastik davranış, krip davranış ile ilgili temel bilgiler, kritik durum teorisi ve bu bağlamda geliştirilen ileri zemin modelleri, nümerik modelleme teknikleri ve geoteknik yapıların nümerik analizi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zeminlerde gerilme-şekil değiştirme ve temel kavramlar, tanımlar Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
2 Elastisite teorisi Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
3 Kırılma hipotezleri Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
4 Zeminlerde Akma Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
5 Elasto-plastik davranış Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
6 Kritik durum teorisi Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
7 Kritik durumda göçme ve plastik akma Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Rezidüel mukavemet Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
10 Tasarım için mukavemet paramerelerinin seçimi Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
11 Cam kili Zemin Modeli Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
12 Anizotropi ve yapı Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
13 Zeminlerde krip Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
14 Bir dolgunun ileri düzey zemin modelleri ile analizi, ödev. Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
15 Derin kazı problemlerinin ileri düzey zemin modelleri ile analizi, ödev Kaynak tarama ve okuma Slayt sunumu ve tartışma
16/17 Final sınavı Öğrenilen tüm konuların çalışılması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Chen, W. F., and Baladi, G. Y., Soil Plasticity Theory and Implementation, Elsevier,1985
 Harr, M. E., Foundation of Theoretical Soil Mechanics, Mc-Graw Hill, 1966
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 5
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 4
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 4
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 4
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 4
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6