|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teorik Zemin Mekaniği ve Zemin Modelleri |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-569 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sonlu elemanlar yöntemini ve numerik modelleme tekniklerini geoteknik problemlerin analizlerinde kullanabilir. İleri düzey zemin modellerini ve geoteknik bilgisayar programlarını nümerik analizlerde etkin şekilde kullanılmasını öğrenir. Analitik çözümlerle nümerik analiz sonuçlarını karşılaştırarak güvenilir tasarımlar gerçekleştirebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zeminlerde gerilme-deformasyon ilişkisi, kritik durum teorisi, ileri düzey zemin modelleri, krip davranış hakkında detaylı bilgiler vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zemin davranışı, elastik teori, elasto-plastik davranış, krip davranış ile ilgili temel bilgiler, kritik durum teorisi ve bu bağlamda geliştirilen ileri zemin modelleri, nümerik modelleme teknikleri ve geoteknik yapıların nümerik analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zeminlerde gerilme-şekil değiştirme ve temel kavramlar, tanımlar |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
2 |
Elastisite teorisi |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
3 |
Kırılma hipotezleri |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
4 |
Zeminlerde Akma |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
5 |
Elasto-plastik davranış |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
6 |
Kritik durum teorisi |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
7 |
Kritik durumda göçme ve plastik akma |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Rezidüel mukavemet |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
10 |
Tasarım için mukavemet paramerelerinin seçimi |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
11 |
Cam kili Zemin Modeli |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
12 |
Anizotropi ve yapı |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
13 |
Zeminlerde krip |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
14 |
Bir dolgunun ileri düzey zemin modelleri ile analizi, ödev. |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
15 |
Derin kazı problemlerinin ileri düzey zemin modelleri ile analizi, ödev |
Kaynak tarama ve okuma |
Slayt sunumu ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Öğrenilen tüm konuların çalışılması |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Chen, W. F., and Baladi, G. Y., Soil Plasticity Theory and Implementation, Elsevier,1985
Harr, M. E., Foundation of Theoretical Soil Mechanics, Mc-Graw Hill, 1966
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
4 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
4 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|