|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Katı Madde Taşınımı II |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-568 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kıyı mühendisliği uygulamalarında, kıyı bölgesinde görülen sedimet taşınımı ile ilgili yaklaşımların kullanabilmesi yeteneği Kıyıya paralel ve kıyıya dik doğrultudaki sediment taşınımı sonucu oluşan kıyı profillerinin belirlenmesine yönelik beceriler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kıyı bölgelerindeki taşınan katı madde miktarının belirlenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dalga sınır tabakası, dalga sınır tabakası kalınlığı, dalga sürtünme katsayısı, kıyılardaki sediment taşınım mekanizması,düzensiz dalga hareketi altında sınır tabakası, Dalga ve akıntı olması halindeki sınır tabakası, Fredse modeli, Bijker yaklaşımı, kıyıya dik doğrultudaki sediment taşınımı ve kıyı profilleri, dalga hareketi altında sediment hareketinin başlaması, kapama derinliği,taban şekilleri ve pürüzlülük, Berm ve bar oluşumu, kıyıya paralel sediment taşınımı, CERC formülü, Bijker yöntemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kıyı bölgesi |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Potansiyel akım ve lineer dalga teorisi |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
3 |
Dalgaların sınıflandırılması, düzenli dalgalar, düzensiz dalgalar |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
4 |
Dalga sınır tabakası ve dalga sürtünme katsayısı (faktörü) |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
5 |
Dalga enerjisi ve dalga enerjisinin yayılması |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
6 |
Dalga kırılması,dalga kırılma bölgesi, kırılma türleri, dalga dönmesi ve dalga sapması |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
7 |
Belirgin dalga yüksekliği ve periyodu, Dalga sınır tabakası |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
8 |
ARASINAV |
Tekrar |
Sınav |
|
9 |
Denizlerde görülen akıntılar, dalga-akıntı sınır tabakası |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
10 |
Kıyı bölgesindeki sediment taşınım mekanizması, Dalga hareketi altında hareketin başlaması, kapama derinliği ve kıyıya dik doğrultudaki sediment taşınımı |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
11 |
Taban şekilleri ve taban pürüzlülüğü |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
12 |
Kıyı profillerinin sınıflandırılması, Yaz profili- Kış profili |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
13 |
Berm ve bar oluşumu, geometrik özellikleri ve bunların belirlenmesi |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Denge profili, aşınma ve dolma profillerinin özellikleri ve bunların hesabına yönelik yaklaşımlar |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
15 |
Kıyı boyu sediment taşınımı, CERC formülü, Bijker yaklaşımı |
yok |
Anlatım ve problem çözümü |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI |
Tekrar |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mechanics of Sediment Transport
Sediment Transport- Theory and Practice
Deniz Tabanı Hidrodinamiği ve Kıyı Morfolojisi
Kıyı Mühendisliği
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
4 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
5 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
5 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|