|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Katı Madde Taşınımı I |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-567 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnşaat Mühendisliği uygulamalarında, akarsu ve haznelerdeki sedimet taşınımı ile ilgili yaklaşımların kullanabilmesi yeteneği Akarsu ve haznelerdeki sediment taşınımı sonucu oluşan aşınma ve yığılma miktarlarının belirlenmesine yönelik beceriler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akarsu ve haznelerde taşınan katı madde miktarının tespiti |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel konular, Sedimentin özellikleri, Hareketin başlaması, Sediment taşınım şekilleri, Sediment taşınım formülleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Su ve Katı madde özellikleri, Dane çökelme hızı, Açık kanallarda akımların sınıflandırılması |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Açık kanallarda düzenli akımlar, sınır tabakası ve sınır tabakası ayrılması, kayma gerilmesi ve kayma hızı |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
3 |
Akım bölgesinin sınıflandırılması, Laminer akım, Türbülanslı akım, Türbülanslı akımda hız dağılımı, Üniform akım formülleri |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
4 |
Akım içerisinde duran bir cisme gelen kuvvetler: İtki kuvveti, kaldırma kuvveti,İtki katsayısı, kaldırma katsayısı, sürtünme katsayısı, Taban pürüzlülüğü, taban şekilleri ve oluşumları
|
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
5 |
Katı madde hareketi,Sediment taşınım şekilleri, Askı maddesi, sürüntü maddesi, Shields yaklaşımı |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
6 |
Sürüntü maddesi taşınımı ve formülleri, DuBoys Eşitliği |
yok |
Anlatım ve probem çözme |
|
7 |
Sürüntü maddesi debisinin hesabı ve bununla ilgili uygulama ve örnekler |
yok |
Anlatım ve probem çözme |
|
8 |
ARASINAV |
Tekrar |
Sınav |
|
9 |
Askı maddesi taşınımı, Askı maddesi ve düzenli akımda askı maddesi konsantrasyonu, uygulamalar |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
10 |
Askı maddesi debisinin hesabı ve bununla ilgili örnek problemlerin çözümleri |
yok |
Problem çözümü |
|
11 |
Toplam sediment taşınımı ve toplam sediment debisinin hesabı, uygulamalar |
yok |
Anlatım ve problem çözümü |
|
12 |
Haznelerde katı made hareketi |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
13 |
Rezervuarlardaki katı madde hareketinin esasları, Aşınma ve dolma |
yok |
Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Matematiksel modeller, Rezervuarlarda sediment ölçüm ve gözlemleri |
yok |
Anlatım ve problem çözümü |
|
15 |
Haznelerdeki sediment miktarının hesabında kullanılan metodlar ve örnek uygulamalar |
yok |
Anlatım ve problem çözümü |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI |
Tekrar |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sediment Transport-Theory and Practice
Mechanics of Sediment Transport
Akarsularda Katı Madde
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
4 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
5 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
5 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|