|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Proje Planlaması |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-542 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET EMİN ÖCAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Planlama kavramı ve planlama bağlamında yapı üretiminin aşamalarını öğrenir. 2. İnşaat projelerinde üretim süreci planlamasının aşamalarını öğrenir. 3.Süresel planlamayı etkileyen değişkenlerini öğrenir. 4.Planlama araçları olarak, çubuk programlama ile ağ yöntemlerden CPM, PERT ve Devre diyagramlarını öğrenir. 5. Kaynak tahsisi ve kaynak dengeleme yönetmelerini öğrenir. 6.İş programları ile ilgili paket programlar hakkında bilgilenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnşaat işlerinde kullanılan çubuk ve ağ yöntemlerle iş programı hazırlanması, kaynak tahsisi ve kaynak dengelenmesi konularında bilgilendirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Planlama kavramı; İnşaat projelerinde üretim süreci aşamaları; Planlama yöntemleri (GANNT CHART, CPM, PERT); Kaynak tahsisi ve kaynak dengeleme yöntemleri; İş programları ile ilgili paket programlar hakkında genel bilgi; |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Planlama kavramı ve planlama bağlamında yapı üretiminin aşamaları |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
2 |
İnşaat projelerinde üretim süreci planlamasının aşamaları |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
3 |
Süresel planlamayı etkileyen değişkenler ve üretim aşamasını planlanması |
Okuma |
Sözel anlatım |
|
4 |
Ödev sunumu |
Okuma |
Ödevlerin projeksiyonla sunulması ve tartışma |
|
5 |
Çubuk programlama yöntemi |
Okuma |
Projeksiyonla anlatım |
|
6 |
Çubuk programlama yöntemi |
Okuma |
Projeksiyonla anlatım |
|
7 |
Ödev sunumu |
Okuma |
Ödevlerin projeksiyonla sunulması ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Okuma |
Midterm exam |
|
9 |
Kritik Yol Yöntemi (CPM) |
Okuma |
Projeksiyonla anlatım |
|
10 |
Kritik Yol Yöntemi (CPM) |
Okuma |
Projeksiyonla anlatım |
|
11 |
Ödev sunumu |
Okuma |
Ödevlerin projeksiyonla sunulması ve tartışma |
|
12 |
PERT Yöntemi |
Okuma |
Projeksiyonla anlatım |
|
13 |
Devre ve denge diyagramları |
Okuma |
Projeksiyonla anlatım |
|
14 |
Ödev Sunumu |
Okuma |
Ödevlerin projeksiyonla sunulması ve tartışma |
|
15 |
Kaynak tahsisi, Kaynak dengelemesi, Paket programlar |
Okuma |
Projeksiyonla anlatım |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Okuma |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Basılmamış ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
1. Principles Of Construction Management, Roy Pilcher, McGrow-Hill.
2. Yapı İşletmesi Ve Maloluş Hesapları, A. Pancarcı-M.E.Öcal, Birsen yayınevi, 2010.
3. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Birim Fiyat Analizleri.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
2 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
2 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
1 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
1 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
2 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
2 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|