|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temellerin Analiz ve Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-538 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Zemin incelemelerini planlar
Yüzeysel temel tasarlar
Radye temel tasarlar
Derin temelleri tasarlar
Düşey yüklü kazık tasarlar
Grup kazıkları tasarlar
Kazık yükleme deneyleri hazırlar
Ayak ve kesonları tasarlar
Yanal yüklü kazık tasarlar
Dayanma yapılarını tasarlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temeller ve bunların üzerinde oturduğu zeminlerle etkileşimi tasarım sürecinde çok önemlidir. Özellikle depremler sonrasında gerekli kavram ve bilgilerden yoksun olarak temel tasarımının yapıldığı gerçeği konunun önemini bir kez daha ortaya çıkarmıştır. Dersin amacı, mühendislerin kamu, konut ve endüstri binalarının temellerini doğru ve makul yollardan giderek boyutlandırma bilgisine sahip olmalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel ortamlarının tanıtılması, temellerin ayırımı, bina temellerine yönelik zemin incelemeleri, yüzeysel temellerin taşıma gücü, yüzeysel temellerin oturması, derin temellerin taşıma gücü, derin temellerin oturması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İnşaat Mühendisliği Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temellerin ayırımı ve temel ortamları |
yok |
teori, uygulama |
|
2 |
Bina temellerine yönelik zemin incelemeleri |
yok |
teori, uygulama |
|
3 |
Yüzeysel temellerde taşıma gücünü teorileri: Terzaghi |
yok |
teori, uygulama |
|
4 |
Meyerhof, Brinch Hansen, Vesic taşıma gücü teorileri |
yok |
teori, uygulama |
|
5 |
Taşıma gücünün arazi deneylerinden bulunması |
yok |
teori, uygulama |
|
6 |
Kilde ve kumda temel boyutlandırma, yayılı temeller, zemin emniyet gerilmesi kavramı, |
yok |
teori, uygulama |
|
7 |
Yüzeysel temellerin oturma kriterine göre boyutlandırılması |
yok |
teori, uygulama |
|
8 |
Yüzeysel temellerin oturması |
yok |
teori, uygulama |
|
9 |
Arasınav |
yok |
teori, uygulama |
|
10 |
Derin Temellerin Sınıflandırılması |
yok |
teori, uygulama |
|
11 |
Tekil kazığın kapasitesi ve oturması |
yok |
teori, uygulama |
|
12 |
Kazık guruplarında kapasite, gurup verimi ve kazık guruplarında oturma |
yok |
teori, uygulama |
|
13 |
Kazık yükleme deneyleri ve yorumlamaları |
yok |
teori, uygulama |
|
14 |
Kazıkların yanal yükler altında davranışı |
yok |
teori, uygulama |
|
15 |
Kazıklı yayılı temeller ve kuyu temeller |
yok |
teori, uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
teori, uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Foundation Design:Principles and Practices, Second Edition by Donald P. Caduto , Prentice Hall , 2001
Foundation Design and Construction , Seventh Edition by M.J. TOMLINSON , Prentice Hall , 2001.
Foundation Analysis and Design , Fifth Edition 1997 , Mc Graw Hill , by Joseph E. Bowles.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
4 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
4 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
5 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|