Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temellerin Analiz ve Tasarımı

Dersin Kodu : İM-538

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Zemin incelemelerini planlar Yüzeysel temel tasarlar Radye temel tasarlar Derin temelleri tasarlar Düşey yüklü kazık tasarlar Grup kazıkları tasarlar Kazık yükleme deneyleri hazırlar Ayak ve kesonları tasarlar Yanal yüklü kazık tasarlar Dayanma yapılarını tasarlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temeller ve bunların üzerinde oturduğu zeminlerle etkileşimi tasarım sürecinde çok önemlidir. Özellikle depremler sonrasında gerekli kavram ve bilgilerden yoksun olarak temel tasarımının yapıldığı gerçeği konunun önemini bir kez daha ortaya çıkarmıştır. Dersin amacı, mühendislerin kamu, konut ve endüstri binalarının temellerini doğru ve makul yollardan giderek boyutlandırma bilgisine sahip olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Temel ortamlarının tanıtılması, temellerin ayırımı, bina temellerine yönelik zemin incelemeleri, yüzeysel temellerin taşıma gücü, yüzeysel temellerin oturması, derin temellerin taşıma gücü, derin temellerin oturması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İnşaat Mühendisliği Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temellerin ayırımı ve temel ortamları yok teori, uygulama
2 Bina temellerine yönelik zemin incelemeleri yok teori, uygulama
3 Yüzeysel temellerde taşıma gücünü teorileri: Terzaghi yok teori, uygulama
4 Meyerhof, Brinch Hansen, Vesic taşıma gücü teorileri yok teori, uygulama
5 Taşıma gücünün arazi deneylerinden bulunması yok teori, uygulama
6 Kilde ve kumda temel boyutlandırma, yayılı temeller, zemin emniyet gerilmesi kavramı, yok teori, uygulama
7 Yüzeysel temellerin oturma kriterine göre boyutlandırılması yok teori, uygulama
8 Yüzeysel temellerin oturması yok teori, uygulama
9 Arasınav yok teori, uygulama
10 Derin Temellerin Sınıflandırılması yok teori, uygulama
11 Tekil kazığın kapasitesi ve oturması yok teori, uygulama
12 Kazık guruplarında kapasite, gurup verimi ve kazık guruplarında oturma yok teori, uygulama
13 Kazık yükleme deneyleri ve yorumlamaları yok teori, uygulama
14 Kazıkların yanal yükler altında davranışı yok teori, uygulama
15 Kazıklı yayılı temeller ve kuyu temeller yok teori, uygulama
16/17 Final Sınavı yok teori, uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Foundation Design:Principles and Practices, Second Edition by Donald P. Caduto , Prentice Hall , 2001
 Foundation Design and Construction , Seventh Edition by M.J. TOMLINSON , Prentice Hall , 2001.
 Foundation Analysis and Design , Fifth Edition 1997 , Mc Graw Hill , by Joseph E. Bowles.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 4
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 5
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 4
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 4
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 4
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 4
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 5
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6