Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Açık Kanal Akımları

Dersin Kodu : İM-528

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RECEP YURTAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Açık Kanal hidroliği ile Temel Kavramları Öğrenme,
Açık Kanal Hidrolik Hesaplarını Yapabilme,
Su Yüzü Profillerini Belirleyebilme
Açık Kanal Hidroliği ile ilgili Bilgisayar Yazılımlarını Kullanabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Açık Kanal Hidroliğinin Öğrenilmesi, Açık Kanal Kapasitelerinin Belirlenmesi, Su Yüzü Profillerinin Tayini, Bilgisayar Yazılımları yardımı ile Açık Kanal Hidrolik ve Su Yüzü Hesaplarının Yapılabilmesi

Dersin İçeriği : 1) Giriş ve Temel Kavramlar 2) Açık Kanal Hidroliği 3) Su Yüzü Profilleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Açık Kanal Akımları, Kavramlar, Sınıflandırmalar Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
2 Süreklilik Denklemi Momentum Prensibi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
3 Açık Kanallarda Hız Dağılımı Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
4 Üniform Akım Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
5 Üniform Olmayan Akım Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
6 Özgül Enerji- Derinlik Bağıntısı Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
7 Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
8 Yavaş Değişen Akım Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
9 Üniform Olmayan Akım Profilleri Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
10 Kanal Geometrisinin Değişmesi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
11 Hidrolik Sıçrama Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
12 Ara Sınav Tekrar Sınav
13 Su Yüzü Profillerinin Hesabı, Doğrudan Adım, Standart Adım Yöntemleri Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
14 Grafik İntegrasyon ve Doğrudan İntegrasyon Yöntemleri Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
15 HEC-RAS Yazılımı Kullanımı ve Uygulaması Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
16/17 Final Sınavı Tekrar Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1) Ders Notları ve Sunular
 2) Özbek, T., Açık Kanal Akımlarının Hidroliği ve Hidrolik Yapılar,Teknik Yayınevi,2009
 3) Akışkanlar Mekaniği, M.Salih KIRKGÖZ, Kare Yayınları
 3) Akışkanlar Mekaniği, M.Salih KIRKGÖZ, Kare Yayınları
 4) Hidrolik, B.M. Sümer, İ. Ünsal, M. Beyazıd, Birsen Yayınevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 3 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 3
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 1
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 4
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 4
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 2
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 5
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 5
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6