Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Barajlar |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET SALİH KIRKGÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Baraj planlamasının esasları Çeşitli baraj türlerinin yapısal tasarımı.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Baraj planlaması ve tasarımı hakkında bilgilendirme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Barajların sınıflandırılması. Baraj tipi seçimini etkileyen faktörler. Baraj planlaması. Barajlara gelen kuvvetler. Ağırlık, kemer, destekli, ve toprak dolgu barajların tasarımı ve inşası. Toprak barajlarda sızma. Şev stabilitesi analizi. Kaya dolgu barajlar. Karışık tip barajlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Barajların sınıflandırılması |
yok |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Baraj planlaması |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Baraj planlaması |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Barajların tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
5 |
Ağırlık barajlarının tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
6 |
Ağırlık barajlarının tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
7 |
Ağırlık barajlarının tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
8 |
Ara sınav |
Tekrar |
Sınav |
|
9 |
Kemer barajların tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
10 |
Kemer barajların tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
11 |
Destekli barajların tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
12 |
Toprak dolgu barajların tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
13 |
Toprak dolgu barajların tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
14 |
Toprak dolgu barajların tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
15 |
Kaya dolgu barajların tasarımı |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Tekrar |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
3 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
3 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
2 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|