|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Zemin Islahı |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-522 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
- Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel zemini ve temel zemininin yeterliliği.
Zemin iyileştirme yöntemleri. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, Temel Zemini İyileştirmesinin İnşaat Mühendisliğinde Önemi, Ders konularının tanımı,
Temel zemini ve temel zemininin yeterliliği. Zemin iyileştirme yöntemleri.
Temel zemininin sıkıştırılarak iyileştirilmesi. Zemin yüzünden sıkıştırma. Sıkıştırmaya uygun iş makineleri.
Ön yükleme ile zeminin konsolidasyonunu önceden sağlama, Kum kazıkları ile iyileştirme
Zemin dondurma yöntemleri.
Derin sıkıştırıcılarla iyileştirme, Dinamik konsolidasyon.
Kireç ve çimento stabilizasyonu, Kum, taş ve çimento kolonları.
Zemin değiş tokuşu ile iyileştirme.
Zemin ve Kayalarda Enjeksiyon, Enjeksiyonla iyileştirmenin kullanıldığı yerler.
Enjeksiyon için yapılan ön çalışmalar, Enjeksiyon malzemeleri ve Yöntemleri.
Zemin Çivileri, Donatılı Zemin, Kullanıldığı Yerler ve Tasarımı.
Zemin iyileştirilmesi uygulanan sahaların incelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İnşaat Mühendisliği derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Temel Zemini İyileştirmesinin İnşaat Mühendisliğinde Önemi, Ders konularının tanımı, |
yok |
Teori, uygulama |
|
2 |
Giriş, Temel Zemini İyileştirmesinin İnşaat Mühendisliğinde Önemi, Ders konularının tanımı, |
yok |
Teori, uygulama |
|
3 |
Temel zemini ve temel zemininin yeterliliği. Zemin iyileştirme yöntemleri.
|
yok |
Teori, uygulama |
|
4 |
Temel zemininin sıkıştırılarak iyileştirilmesi. Zemin yüzünden sıkıştırma. Sıkıştırmaya uygun iş makineleri.
|
yok |
Teori, uygulama |
|
5 |
Ön yükleme ile zeminin konsolidasyonunu önceden sağlama, Kum kazıkları ile iyileştirme
|
yok |
Teori, uygulama |
|
6 |
Zemin dondurma yöntemleri.
|
yok |
Teori, uygulama |
|
7 |
Derin sıkıştırıcılarla iyileştirme, Dinamik konsolidasyon.
|
yok |
Teori, uygulama |
|
8 |
Arasınav |
yok |
Teori, uygulama |
|
9 |
Zemin değiş tokuşu ile iyileştirme.
. |
yok |
Teori, uygulama |
|
10 |
Zemin değiş tokuşu ile iyileştirme.
. |
yok |
Teori, uygulama |
|
11 |
Zemin ve Kayalarda Enjeksiyon, Enjeksiyonla iyileştirmenin kullanıldığı yerler.
|
yok |
Teori, uygulama |
|
12 |
Enjeksiyon için yapılan ön çalışmalar, Enjeksiyon malzemeleri ve Yöntemleri.
|
yok |
Teori, uygulama |
|
13 |
Zemin Çivileri, Donatılı Zemin, Kullanıldığı Yerler ve Tasarımı.
|
yok |
Teori, uygulama |
|
14 |
Zemin iyileştirilmesi uygulanan sahaların incelenmesi |
yok |
Teori, uygulama |
|
15 |
Zemin iyileştirilmesi uygulanan sahaların incelenmesi |
yok |
Teori, uygulama |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
yok |
Teori, uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Van Impe, Soil Improvement Techniques and Their Evolution, Balkema, 1989
2. F.G.Bell, Engineering Treatment of Soils, E&FN Spon, 1993
3.Prof. Dr. Mustafa LAMAN Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
4 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
4 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
4 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|