|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Prestressed Concrete |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-508 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DÜNDAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öngerilmeli beton analiz yöntemlerinin öğrenilmesi Tasarımda izlenilmesi gereken temel yöntem ve ilkelerin öğrenilmesi Ön çekmeli ve art çekmeli sistemlerin tasarımının öğrenilmesi Öngerilmenin avantaj ve dezavantajlarının öğrenilmesi Öngerilmeli eleman üretiminde kullanılan malzeme özelliklerinin öğrenilmesi Öngerme sistemlerinin ve hesap yöntemlerinin öğrenilmesi Öngerilme kayıplarının hesabının öğrenilmesi Öngerilmeli elemanda eğilme analizi ve tasarımının öğrenilmesi Öngerilmeli elemanda kesme kuvveti ve burulma momenti etkisinin öğrenilmesi Öngerilmeli kirişte çatlama momentinin hesabının öğrenilmesi Dairesel öngerilmenin uygulanışının öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ön gerilmeli beton ilkeleri. Öngerilme kaybı. Eğilme, kesme, burulma analizi ve tasarımı. Kısmi öngerilme ve öngerilmesiz donatı. Sürekli kirişler, döşemeler, çekme ve basınç elemanları. Dairesel öngerme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öngerilmeli beton analiz yöntemlerinin incelenmesi, Öngerme sınıfları, yükleme durumları, malzeme türleri, öngerme sistemleri,öngerme kayıpları, eğilme analizi ve tasarımı, kesme kuvveti ve burulma momenti etkisi, aderans, dairesel öngerilme. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Fakültesi Lisansüstü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öngerilmeli betonun geliştirilmesi ve genel ilkeleri |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
2 |
Öngerilme türleri ve sınıflandırılması, yükleme aşamaları, yük faktörleri, öngerilmeli betonun avantaj ve dezavantajları, kısmi öngerme |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
3 |
Beton dayanımı gereksinimleri, beton gerilme özellikleri, çelik teller, çelik lifler, öngerme kayıpları ve sürtünme kaybı |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
4 |
Eğilme için kesit analizi, yüklere bağlı olarak betonda oluşan gerilmeler, yüklere bağlı olarak çelikte oluşan gerilmeler, çatlama momenti |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
5 |
Taşıma gücü hesabı, öngerilmeli kiriş kesitlerinin göçme modları, taşıma gücü momentinin hesaplanması |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
6 |
Moment-eğrilik analizi, çatlama sonrası analiz adımları |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
7 |
Bağsız kirişlerin taşıma gücü momenti, kompozit kesitler |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
8 |
Ara sınav |
yok
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Eğilme için kesit analizi, kiriş kesitinin hesabı için ön tasarım |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
10 |
Elastik tasarım ve genel kavramlar |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
11 |
Elastik tasarım, betonda hiçbir çekme gerilmesi yokken elastik tasarım ve tasarım adımları |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
12 |
Çekme gerilmesinin varlığına izin verilerek ve varlığı dikkate alınarak yapılan elastik tasarım |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
13 |
Kompozit kesitler için elastik tasarım ve taşıma gücü hesabı |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
14 |
Kesme, aderans ve dayanım; orta noktalarda eğilme aderansı, gerilmiş betona öngerme transferi |
Ders notu |
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
15 |
Ankraj dayanımı, bloğun sonunda enine gerilme |
Ders notu
|
Yazılı ve sözlü anlatım, sunu kullanarak açıklama, örnek çözümleme |
|
16/17 |
Final sınavı |
yok
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ben, C. and Gerwick, JR., 1993. Construction of prestressed concrete structures.
Bennett, E. V., 1973. Structural Concrete Elements.
Hurst, M. K., 1998. Prestressed Concrete Design.
Nilson, A. H. and Winter, G., 1986. Design of concrete structures.
Nawy, G. E., 2003. Prestressed Concrete.
TSE, 1979. TS 3233, Öngerilmeli beton yapıların hesap ve yapım kuralları.
Özden, K., 1964. DIN 4227, İlk öngerilmeli beton nizannamesi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
4 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|