Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Baba ve Çocuk İlişkisi

Dersin Kodu : OÖ 740

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Babalık Kavramının çeşitli bakış açılarından tanımlar, bu kavramın farklı boyutlarını açıklar ve babanın çocuk gelişimi üzerine etkisini tartışır
Babalık ile İlgili Farklı Bakış Açılarını açıklar ve karşılaştırır
Babalık üzerine farklı çalışma ve kuramları açıklar, karşılaştırır ve değerlendirir
Babalık ve Erillik arasındaki ilişkiyi tartışır ve değerlendirir
Babanın Çocuk Bakımına Katılımının Çocukların Kazanımları üzerine etkilerini kuramsal ve bilimsel çalışmalara dayalı olarak tanımlar, açıklar ve tartışır
Farklı Kültürel Bağlamlarda Babanın Rollerini tartışır
Babalık alanında bir çalışma planlar ve yürütür

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuğun gelişim ve toplumsallaşmasında babanın rolü çok seyrek olarak dikkate alındığı için, anne hakkında bildiklerimizle karşılaştırdığımızda, babanın deneyimleri, çocuk gelişimindeki rolleri ve etkileri hakkında çok daha az bilgimiz vardır. Son zamanlarda babalarla yapılan araştırmaların sayısında bir artış gözlense bile bu araştırmaların sayısı hala sınırlı sayılır. Bu derste babanın çocuk gelişimindeki rolü üzerinde durulacak ve babanın çocuğun gelişimine olası etkileri yapılan araştırmalar çerçevesinde tartışılacaktır.

Dersin İçeriği : Babalık Kavramının Yeniden Tanımlanması, bu kavramın farklı boyutları ve babanın çocuk gelişimi üzerine etkisi, Babalık ile İlgili Farklı Bakış Açılarının İncelenmesi: Sosyo-Kültürel Yaklaşım, Babalık ve Erillik, Babanın Çocuk Bakımına Katılımı ve Çocukların Kazanımları, İki Ebeveynli Ailelerde Baba-Çocuk İlişkisinin Gelişimi ve Önemi, Baba ve Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Babalık Kavramı Algıları, Baba, Evlilik ve Aile, Farklı Kültürel Bağlamlar ve Baba Rolleri, Gelişimsel Bozukluğu olan Çocukların Babaları,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Ders İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtımı Yok Anlatım ve Tartışma
2 Babalık Kavramının Yeniden Tanımlanması Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
3 Babalar Çocuk Gelişimini Nasıl Etkiler? Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
4 Babalık Kavramının Farklı Boyutları Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
5 Babalık ile İlgili Farklı Bakış Açılarının İncelenmesi: Sosyo-Kültürel Yaklaşım Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
6 Babalık ve Erillik Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
7 Gerekli Baba Kavramının Çözümlenmesi Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık ve konuların tekrarı -
9 İki Ebeveynli Ailelerde Baba-Çocuk İlişkisinin Gelişimi ve Önemi Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
10 Baba ve Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Babalık Kavramı Algıları Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
11 Düşük SED´deki Babalar: Yanlış İnanışlar ve Gerçekler Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
12 Baba, Evlilik ve Aile Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
13 Gelişimsel Bozukluğu olan Çocukların Babaları Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
14 Farklı Kültürel Bağlamlar ve Baba Rolleri Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
15 Babanın Çocuk Bakımına Katılımı ve Çocukların Kazanımları Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazımı Anlatım, sunu ve tartışma
16/17 Final Sıavı Sınava hazırlık ve konuların tekrarı -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lamb, M. E. (2004). The Role of the Father in Child Development. New York: Wiley.
 Araştırma makaleleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 5
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 5
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 5
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 3
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 155
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.2
Dersin AKTS Kredisi: 6