Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okulöncesi Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi

Dersin Kodu : OÖ 738

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel mekan özelliklerini bilir
Okul Öncesi binasını ve binanın özelliklerini bilir
Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunması gereken iç mekanların neler olduğunu bilir ve bunları planlar
Sınıf içindeki öğrenme ortamlarını bilir ve planlar
Okul bahçesini, oyun alanlarını, binasını bilir ve planlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamlarının panlanmasına ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek.

Dersin İçeriği : Bu ders kapsamında okul öncesi eğitim kurumlarının dış oyun alanları başta olmak üzere, okul öncesi binasının planlanması, sınıfların ve diğer mekanların planlanması ve sınıf içi öğrenme alanlarının planlanması konuları işlenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenişinin öğrencilere anlatılması Konu paylaşımı gerek yok
2 Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini inceleme literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma Anlatım/soru-cevap/ tartışma
3 Okul bahçesi ve oyun alanlarının incelenmesi Oyun alanlarının planlanmasına ilişikin proje ödevinin verilmesi literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma sunu/ soru cevap ve tartışma
4 Okul bahçesi ve oyun alanlarının planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi proje hazırlama proje sunusu ve tartışma
5 Okul bahçesi ve oyun alanlarının planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi proje hazırlama proje sunusu ve tartışma
6 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma sunu/ soru cevap ve tartışma
7 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma sunu/ soru cevap ve tartışma
8 arasınav ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma sunu
9 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi projeyi hazırlama proje sunusu ve tartışma
10 Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma sunu/ soru cevap ve tartışma
11 Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi Sınıflar ve sınıflarda bulunması gereken öğrenme merkezlerine ilişkin proje ödevinin verilmesi ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma sunu/ soru cevap ve tartışma
12 Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi projeyi hazırlama proje sunusu ve tartışma
13 Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tüm mekanları ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi projeyi hazırlama proje sunusu ve tartışma
14 Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi projeyi hazırlama proje sunusu ve tartışma
15 Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi projeyi hazırlama proje sunusu ve tartışma
16/17 Final dosya hazırlama dosya teslim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Acer, D. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel ve Eğitsel Ortamları. Ankara: Anı Yayıncılık
 Brewer, J.A. (2004). Introduction to early childhood education: Preschool through primary grades.(Fifth Edition). Boston: Pearson Allyn & Bacon.
 Demiriz,S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ., (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık.
 Warner, L. ve Sower, J. (2005). Educating Young Children from Preschool through Primary Grades. Boston: Pearson Allyn & Bacon
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 0
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 0
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 5
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 0
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 0
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 0
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 7 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6