Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okulöncesi Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 738 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel mekan özelliklerini bilir
Okul Öncesi binasını ve binanın özelliklerini bilir
Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunması gereken iç mekanların neler olduğunu bilir ve bunları planlar Sınıf içindeki öğrenme ortamlarını bilir ve planlar Okul bahçesini, oyun alanlarını, binasını bilir ve planlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamlarının panlanmasına ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında okul öncesi eğitim kurumlarının dış oyun alanları başta olmak üzere, okul öncesi binasının planlanması, sınıfların ve diğer mekanların planlanması ve sınıf içi öğrenme alanlarının planlanması konuları işlenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenişinin öğrencilere anlatılması
Konu paylaşımı |
gerek yok |
|
|
2 |
Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini inceleme |
literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma |
Anlatım/soru-cevap/ tartışma |
|
3 |
Okul bahçesi ve oyun alanlarının incelenmesi
Oyun alanlarının planlanmasına ilişikin proje ödevinin verilmesi |
literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
4 |
Okul bahçesi ve oyun alanlarının planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
proje hazırlama |
proje sunusu ve tartışma |
|
5 |
Okul bahçesi ve oyun alanlarının planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
proje hazırlama |
proje sunusu ve tartışma |
|
6 |
Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar |
ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
7 |
Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar
Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi |
ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
8 |
arasınav |
ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma |
sunu |
|
9 |
Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
projeyi hazırlama |
proje sunusu ve tartışma |
|
10 |
Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi
|
ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
11 |
Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi
Sınıflar ve sınıflarda bulunması gereken öğrenme merkezlerine ilişkin proje ödevinin verilmesi |
ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
12 |
Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
projeyi hazırlama |
proje sunusu ve tartışma |
|
13 |
Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
Tüm mekanları ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi |
projeyi hazırlama |
proje sunusu ve tartışma |
|
14 |
Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
projeyi hazırlama |
proje sunusu ve tartışma |
|
15 |
Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
projeyi hazırlama |
proje sunusu ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
dosya hazırlama |
dosya teslim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
0 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
0 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
0 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
0 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
5 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
5 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
0 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
0 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
0 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
3 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|