Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Farklı Ülkelerde Okulöncesi Eğitim |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 737 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamaları hakkında bilgi edinmek Ülkemizdeki okul öncesi eğitim uygulamaları ile diğer ülkeleri karşılaştırmak Dünyadaki ve ülkemizdeki okul öncesi uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile incelemek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamaları hakkında bilgi edinmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste kıtalar temel alınarak farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamaları incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıfta |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenişinin öğrencilere anlatılması Konu paylaşımı |
ön hazırlık yok |
Anlatım/soru-cevap/ tartışma |
|
2 |
Türkiye´de uygulanan okul öncesi eğitim modelleri |
okuma ve araştırma |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
3 |
Farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitim modelleri |
okuma ve araştırma |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
4 |
Avrupa kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
5 |
Avrupa kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
6 |
Asya kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
7 |
Asya kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
okuma |
yazılı sınav |
|
9 |
Asya kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
10 |
Afrika kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
11 |
Afrika kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
12 |
Kuzey Amerika kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
13 |
Güney Amerika kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
14 |
Avustralya kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi |
okuma ve araştırma
proje hazırlama |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
15 |
Okul öncesi eğitimin farklı ülkelerdeki uygulamalarına ilişkin genel değerlendirme |
okuma ve araştırma |
sunu/ soru cevap ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
okuma |
ödev teslim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
3 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
0 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
5 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
5 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
3 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
0 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
0 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
5 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
0 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
0 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|