Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Farklı Ülkelerde Okulöncesi Eğitim

Dersin Kodu : OÖ 737

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamaları hakkında bilgi edinmek
Ülkemizdeki okul öncesi eğitim uygulamaları ile diğer ülkeleri karşılaştırmak
Dünyadaki ve ülkemizdeki okul öncesi uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile incelemek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamaları hakkında bilgi edinmek

Dersin İçeriği : Bu derste kıtalar temel alınarak farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamaları incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıfta


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenişinin öğrencilere anlatılması Konu paylaşımı ön hazırlık yok Anlatım/soru-cevap/ tartışma
2 Türkiye´de uygulanan okul öncesi eğitim modelleri okuma ve araştırma sunu/ soru cevap ve tartışma
3 Farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitim modelleri okuma ve araştırma sunu/ soru cevap ve tartışma
4 Avrupa kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
5 Avrupa kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
6 Asya kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
7 Asya kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
8 Ara sınav okuma yazılı sınav
9 Asya kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
10 Afrika kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
11 Afrika kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
12 Kuzey Amerika kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
13 Güney Amerika kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
14 Avustralya kıtasında bulunan ülkelerin okul öncesi eğitim açsından incelenmesi okuma ve araştırma proje hazırlama sunu/ soru cevap ve tartışma
15 Okul öncesi eğitimin farklı ülkelerdeki uygulamalarına ilişkin genel değerlendirme okuma ve araştırma sunu/ soru cevap ve tartışma
16/17 Final okuma ödev teslim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Fotokopiler


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 3
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 3
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 0
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 5
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 0
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6