|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırmalar II |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 736 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Her bir nitel veri toplama tekniklerini (görüşme, gözlem, vb.) başarıyla uygular.
Nitel analiz sonunda ortaya çıkan bulguları akıcı, ilgi çekici ve bilimsel olarak sunar. Araştırma bulgularını literatürü kullanarak kapsamlı olarak tartışır ve kuramsal çıkarımlarda bulunabilir. Nitel veri analiz yöntemlerini başarıyla uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, nitel araştırma veri toplama tekniklerinin nasıl uygulanacağını, analiz sonunda ortaya çıkan bulguların nasıl sunulacağını ve bu bulguların nasıl tartışılacağını uygulamalı olarak öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
nitel araştırma veri toplama teknikleri, nitel araştırma analiz methodları, nitel araştırma raporu hazırlama ve ortaya çıkan bulguların değerlendirilmesi ve tartışılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
dersin içeriği ve işleyişi |
yok |
Tartışma |
|
2 |
nitel araştırma yöntemleri (gözlem) |
Mack, N., Woodsong, C., MacQueen, K. M. Guest, G., ve Namey, E., (2005) |
Sunum ve Tartışma |
|
3 |
nitel araştırma yöntemleri (gözlem) |
Mack, N., Woodsong, C., MacQueen, K. M. Guest, G., ve Namey, E., (2005) |
Sunum ve Tartışma |
|
4 |
nitel araştırma yöntemleri (görüşme) |
Mack, N., Woodsong, C., MacQueen, K. M. Guest, G., ve Namey, E., (2005) |
Sunum ve Tartışma |
|
5 |
nitel araştırma yöntemleri (görüşme) |
Gillham, B. (2005) |
Sunum ve Tartışma |
|
6 |
nitel araştırma yöntemleri (Doküman analizi) |
Gillham, B. (2005) |
Sunum ve Tartışma |
|
7 |
nitel araştırma yöntemleri (Doküman analizi) |
Hume, L. and Mulcock, J. (Eds). (2004) |
Sunum ve Tartışma |
|
8 |
vize |
sınava hazırlık |
ödev |
|
9 |
Verilerin organizasyonu ve analizi |
Hume, L. and Mulcock, J. (Eds). (2004) |
Sunum ve Tartışma |
|
10 |
Verilerin organizasyonu ve analizi |
Hume, L. and Mulcock, J. (Eds). (2004) |
Sunum ve Tartışma |
|
11 |
Kalite sorunu |
Davies, D. and Dodd,D. (2002) |
Sunum ve Tartışma |
|
12 |
Kalite sorunu |
Davies, D. and Dodd,D. (2002) |
Sunum ve Tartışma |
|
13 |
nitel araştırma sunumu ve tartışma |
Darlington, Y., and Scott, D. (2002) |
Sunum ve Tartışma |
|
14 |
nitel araştırma sunumu ve tartışma |
Darlington, Y., and Scott, D. (2002) |
Sunum ve Tartışma |
|
15 |
nitel araştırma sunumu |
Darlington, Y., and Scott, D. (2002) |
Sunum ve Tartışma |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlık |
Ödev |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Davies, D. and Dodd,D. (2002) Qualitative Research and the Question of Rigor. Qual Health Res 12: 279
Darlington, Y., and Scott, D. (2002) Qualitative research in practice Stories from the field. Australia: Allen & Unwin
Gillham, B. (2005) Research Interviewing. The Range of Techniques. New York:Open University Press.
Hume, L. and Mulcock, J. (Eds). (2004) ANTHROPOLOGISTS IN THE FIELDCases in Participant Observation. New York: Columbia University Press
Mack, N., Woodsong, C., MacQueen, K. M. Guest, G., ve Namey, E., (2005) Qualitative Research Methods: A Data Collector’s Field Guide. North Carolina: Family Health International
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
0 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
0 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
5 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
3 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
0 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
0 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
0 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
3 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
0 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
3 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
0 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|