Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırmalar II

Dersin Kodu : OÖ 736

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Her bir nitel veri toplama tekniklerini (görüşme, gözlem, vb.) başarıyla uygular.
Nitel analiz sonunda ortaya çıkan bulguları akıcı, ilgi çekici ve bilimsel olarak sunar.
Araştırma bulgularını literatürü kullanarak kapsamlı olarak tartışır ve kuramsal çıkarımlarda bulunabilir.
Nitel veri analiz yöntemlerini başarıyla uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, nitel araştırma veri toplama tekniklerinin nasıl uygulanacağını, analiz sonunda ortaya çıkan bulguların nasıl sunulacağını ve bu bulguların nasıl tartışılacağını uygulamalı olarak öğrenmek

Dersin İçeriği : nitel araştırma veri toplama teknikleri, nitel araştırma analiz methodları, nitel araştırma raporu hazırlama ve ortaya çıkan bulguların değerlendirilmesi ve tartışılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 dersin içeriği ve işleyişi yok Tartışma
2 nitel araştırma yöntemleri (gözlem) Mack, N., Woodsong, C., MacQueen, K. M. Guest, G., ve Namey, E., (2005) Sunum ve Tartışma
3 nitel araştırma yöntemleri (gözlem) Mack, N., Woodsong, C., MacQueen, K. M. Guest, G., ve Namey, E., (2005) Sunum ve Tartışma
4 nitel araştırma yöntemleri (görüşme) Mack, N., Woodsong, C., MacQueen, K. M. Guest, G., ve Namey, E., (2005) Sunum ve Tartışma
5 nitel araştırma yöntemleri (görüşme) Gillham, B. (2005) Sunum ve Tartışma
6 nitel araştırma yöntemleri (Doküman analizi) Gillham, B. (2005) Sunum ve Tartışma
7 nitel araştırma yöntemleri (Doküman analizi) Hume, L. and Mulcock, J. (Eds). (2004) Sunum ve Tartışma
8 vize sınava hazırlık ödev
9 Verilerin organizasyonu ve analizi Hume, L. and Mulcock, J. (Eds). (2004) Sunum ve Tartışma
10 Verilerin organizasyonu ve analizi Hume, L. and Mulcock, J. (Eds). (2004) Sunum ve Tartışma
11 Kalite sorunu Davies, D. and Dodd,D. (2002) Sunum ve Tartışma
12 Kalite sorunu Davies, D. and Dodd,D. (2002) Sunum ve Tartışma
13 nitel araştırma sunumu ve tartışma Darlington, Y., and Scott, D. (2002) Sunum ve Tartışma
14 nitel araştırma sunumu ve tartışma Darlington, Y., and Scott, D. (2002) Sunum ve Tartışma
15 nitel araştırma sunumu Darlington, Y., and Scott, D. (2002) Sunum ve Tartışma
16/17 final sınava hazırlık Ödev


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Davies, D. and Dodd,D. (2002) Qualitative Research and the Question of Rigor. Qual Health Res 12: 279
 Darlington, Y., and Scott, D. (2002) Qualitative research in practice Stories from the field. Australia: Allen & Unwin
 Gillham, B. (2005) Research Interviewing. The Range of Techniques. New York:Open University Press.
  Hume, L. and Mulcock, J. (Eds). (2004) ANTHROPOLOGISTS IN THE FIELDCases in Participant Observation. New York: Columbia University Press
 Mack, N., Woodsong, C., MacQueen, K. M. Guest, G., ve Namey, E., (2005) Qualitative Research Methods: A Data Collector’s Field Guide. North Carolina: Family Health International
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 0
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 0
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 0
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 3
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 0
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 4
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6