|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okulöncesinde Sınıf Yönetim Kuram ve Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 734 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Etkili bir öğretim gerçekleştirebilmeleri için iyi bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini açıklar Sınıf yönetimi konusundaki kuram ve uygulamaları açıklar Genel sistemler kuramının ilkelerini açıklar ve sınıf yönetimine uyarlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Etkili bir öğretim gerçekleştirebilmeleri için iyi bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini incelemek, sınıf yönetimi konusundaki kuram ve uygulamaları incelemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
sınıf yönetimi ile ilgili kavramlar, Sınıf yönetimi yaklaşımları, Genel sistemler kuramı ve sınıf yönetimine uyarlanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işleyişi |
yok |
Tartışma |
|
2 |
Sınıf yönetiminin temel kavramları |
Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) .
ŞENTÜRK, H. ve ORAL, B. (2008) |
Sunum ve Tartışma |
|
3 |
Sınıf yönetiminin temel kavramları |
Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . |
Sunum ve Tartışma |
|
4 |
Sınıf yönetimi yaklaşımları |
Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . |
Sunum ve Tartışma |
|
5 |
Sınıf yönetimi yaklaşımları |
Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . |
Sunum ve Tartışma |
|
6 |
Sınıf yönetimi yaklaşımları |
Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . |
Sunum ve Tartışma |
|
7 |
Sınıf yönetimi yaklaşımları |
Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) .
Çuhadar, A. (2006). |
Sunum ve Tartışma |
|
8 |
vize |
sınava hazırlık |
Ödev |
|
9 |
Genel Sistemler Kuramı |
Ders notu |
Sunum ve Tartışma |
|
10 |
Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi |
McLeod, J. Fisher, J. & Hoover, G. (2003). |
Sunum ve Tartışma |
|
11 |
Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi |
McLeod, J. Fisher, J. & Hoover, G. (2003). |
Sunum ve Tartışma |
|
12 |
Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi |
Ders notu |
Sunum ve Tartışma |
|
13 |
Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi |
Ders notu |
Sunum ve Tartışma |
|
14 |
Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi |
Ders notu |
Sunum ve Tartışma |
|
15 |
genel değerlendirme |
tüm okuma materyallerinin gözden geçirilmesi |
Tartışma |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlık |
ödev |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Sınıf Yönetimi. Ankara: Kök Yayıncılık
Çuhadar, A. (2006). SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNDE SİYASET FELSEFESİ ESİNTİLERİ. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi.
ŞENTÜRK, H. ve ORAL, B. (2008). TÜRKİYEDE SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAPILAN BAZI ARAŞTIRMALARIN
DEĞERLENDİRİLMESİ.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. C.7 S.26 (001-026)
McLeod, J. Fisher, J. & Hoover, G. (2003). The Key Elements of Classroom Management Managing Time and Space, Student Behavior, and Instructional Strategies. Alexandria,Virginia USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
4 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
4 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
1 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
2 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
1 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
4 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
3 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
3 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
5 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
4 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
0 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
1 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
1 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
1 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
1 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|