Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okulöncesinde Sınıf Yönetim Kuram ve Uygulamaları

Dersin Kodu : OÖ 734

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Etkili bir öğretim gerçekleştirebilmeleri için iyi bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini açıklar
Sınıf yönetimi konusundaki kuram ve uygulamaları açıklar
Genel sistemler kuramının ilkelerini açıklar ve sınıf yönetimine uyarlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Etkili bir öğretim gerçekleştirebilmeleri için iyi bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini incelemek, sınıf yönetimi konusundaki kuram ve uygulamaları incelemek.

Dersin İçeriği : sınıf yönetimi ile ilgili kavramlar, Sınıf yönetimi yaklaşımları, Genel sistemler kuramı ve sınıf yönetimine uyarlanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin işleyişi yok Tartışma
2 Sınıf yönetiminin temel kavramları Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . ŞENTÜRK, H. ve ORAL, B. (2008) Sunum ve Tartışma
3 Sınıf yönetiminin temel kavramları Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Sunum ve Tartışma
4 Sınıf yönetimi yaklaşımları Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Sunum ve Tartışma
5 Sınıf yönetimi yaklaşımları Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Sunum ve Tartışma
6 Sınıf yönetimi yaklaşımları Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Sunum ve Tartışma
7 Sınıf yönetimi yaklaşımları Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Çuhadar, A. (2006). Sunum ve Tartışma
8 vize sınava hazırlık Ödev
9 Genel Sistemler Kuramı Ders notu Sunum ve Tartışma
10 Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi McLeod, J. Fisher, J. & Hoover, G. (2003). Sunum ve Tartışma
11 Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi McLeod, J. Fisher, J. & Hoover, G. (2003). Sunum ve Tartışma
12 Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi Ders notu Sunum ve Tartışma
13 Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi Ders notu Sunum ve Tartışma
14 Sistemik yaklaşım ve sınıf yönetimi Ders notu Sunum ve Tartışma
15 genel değerlendirme tüm okuma materyallerinin gözden geçirilmesi Tartışma
16/17 final sınava hazırlık ödev


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Sınıf Yönetimi. Ankara: Kök Yayıncılık
 Çuhadar, A. (2006). SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNDE SİYASET FELSEFESİ ESİNTİLERİ. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi.
 ŞENTÜRK, H. ve ORAL, B. (2008). TÜRKİYEDE SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YAPILAN BAZI ARAŞTIRMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ.Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. C.7 S.26 (001-026)
 McLeod, J. Fisher, J. & Hoover, G. (2003). The Key Elements of Classroom Management Managing Time and Space, Student Behavior, and Instructional Strategies. Alexandria,Virginia USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
 Ders notu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 4
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 1
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 3
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 4
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 0
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 1
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 1
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 1
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 1
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6