|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çok-Kültürlü Eğitim |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 732 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kültür ve eğitim ile ilgili kavramları eleştirel olarak açıklar. Güncel ve toplumsal olayları eleştirel olarak değerlendirir. Çok kültürlü eğitime yönelik sınıf ortamını ve sınıf etkinliklerini planlar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Küreselleşmenin yoğun olarak yaşandığı günümüzde, frarklı kültürleri barındıran sınıflarda öğretmenlik yapacak olan adayların kültür ile ilgili farklı kavramları eleştirel olarak incelemeleri ve çok kültürlü sınıf yapısına uygun program ve etkinliklerin planlanma ve uygulanması için gerekli becerileri kazanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kültür ve eğitimle ilgili kavramlaın tanımı, çokkültürlü eğitimin özellikleri, eleştirel ve etik düşünme becerisi, sınıfta çok kültürlü eğitimin uygulanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
dersin işleyişi ve gereklilikleri |
yok |
tartışma |
|
2 |
kültür ve eğitim kavramların tanımı |
ÖZKAN, H. H. (2006) |
Sunum ve tartışma |
|
3 |
küreselleşme |
Fass, P.S. (2003).BALAY (2004), |
Sunum ve tartışma |
|
4 |
aile ve okul |
AKSOY, A. B.(2005) |
Sunum ve tartışma |
|
5 |
aile ve okul |
AKSOY, A. B.(2005) |
Sunum ve tartışma |
|
6 |
TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM |
SAĞ, V. (2003) |
Sunum ve tartışma |
|
7 |
TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM |
SAĞ, V. (2003) |
Sunum ve tartışma |
|
8 |
vize |
sınava hazırlık |
test |
|
9 |
KÜLTÜR VE ÖĞRETMEN METAFORLARI |
ÇELİKTEN, M. (2005) |
Sunum ve tartışma |
|
10 |
KÜLTÜR VE ÖĞRETMEN METAFORLARI |
ÇELİKTEN, M. (2005) |
Sunum ve tartışma |
|
11 |
FARKLI KÜLTÜRDEKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ |
ŞAHİN, Ç. (2004) |
Sunum ve tartışma |
|
12 |
FARKLI KÜLTÜRDEKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İÇİN ELEŞTİREL DAVRANIŞLAR VE YÖNTEMLER |
ŞAHİN, Ç. (2004) |
Sunum ve tartışma |
|
13 |
yüksek öğretimde çok kültürlü eğitim |
Pamela W. Garner(2008) |
Sunum ve tartışma |
|
14 |
Çok kültürlü eğitime direnç |
Thomas, Shelley and Vanderhaar, Judi (2008) |
Sunum ve tartışma |
|
15 |
genel değerlendirme |
tüm okuma materyallerinin gözden geçrilmesi |
tartışma |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlık |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pamela W. Garner(2008)The challenge of teaching for diversity in the collegeclassroom when the professor is the ´other´Teaching in
Higher Education, 13:1, 117 — 120
Hasan Hüseyin ÖZKANMart 2006 POPÜLER KÜLTÜR VE EĞİTİM Cilt:14 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 29-38
Refik BALAY (2004),Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: 37, sayı: 2, 61-82
Fass, P.S. (2003). Children and globalization, Journal of Social History 36 (4), 963-977
ŞAHİN, Ç. (2004)FARKLI KÜLTÜRDEKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İÇİN ELEŞTİREL DAVRANIŞLAR VE YÖNTEMLER. MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ Sayı 162
AKSOY, A. B.(2005) FARKLI KÜLTÜRLERDE EBEVEYNLİK Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:13 No:2333-338
ÇELİKTEN, M. (2005)KÜLTÜR VE ÖĞRETMEN METAFORLARI. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Sözlü Bildiri
Thomas, Shelley and Vanderhaar, Judi (2008) ´Negotiating Resistance to Multiculturalism in a Teacher Education Curriculum: A Case Study´,
The Teacher Educator, 43:3, 173 — 197
SAĞ, V. (2003) TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM ÜZERİNE. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 27 No:1 11-25
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
3 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
2 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
1 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
1 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
5 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
1 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
0 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
0 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
0 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
5 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
0 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
3 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
4 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
0 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|