Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çok-Kültürlü Eğitim

Dersin Kodu : OÖ 732

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kültür ve eğitim ile ilgili kavramları eleştirel olarak açıklar.
Güncel ve toplumsal olayları eleştirel olarak değerlendirir.
Çok kültürlü eğitime yönelik sınıf ortamını ve sınıf etkinliklerini planlar ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Küreselleşmenin yoğun olarak yaşandığı günümüzde, frarklı kültürleri barındıran sınıflarda öğretmenlik yapacak olan adayların kültür ile ilgili farklı kavramları eleştirel olarak incelemeleri ve çok kültürlü sınıf yapısına uygun program ve etkinliklerin planlanma ve uygulanması için gerekli becerileri kazanması.

Dersin İçeriği : Kültür ve eğitimle ilgili kavramlaın tanımı, çokkültürlü eğitimin özellikleri, eleştirel ve etik düşünme becerisi, sınıfta çok kültürlü eğitimin uygulanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 dersin işleyişi ve gereklilikleri yok tartışma
2 kültür ve eğitim kavramların tanımı ÖZKAN, H. H. (2006) Sunum ve tartışma
3 küreselleşme Fass, P.S. (2003).BALAY (2004), Sunum ve tartışma
4 aile ve okul AKSOY, A. B.(2005) Sunum ve tartışma
5 aile ve okul AKSOY, A. B.(2005) Sunum ve tartışma
6 TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM SAĞ, V. (2003) Sunum ve tartışma
7 TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM SAĞ, V. (2003) Sunum ve tartışma
8 vize sınava hazırlık test
9 KÜLTÜR VE ÖĞRETMEN METAFORLARI ÇELİKTEN, M. (2005) Sunum ve tartışma
10 KÜLTÜR VE ÖĞRETMEN METAFORLARI ÇELİKTEN, M. (2005) Sunum ve tartışma
11 FARKLI KÜLTÜRDEKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ ŞAHİN, Ç. (2004) Sunum ve tartışma
12 FARKLI KÜLTÜRDEKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İÇİN ELEŞTİREL DAVRANIŞLAR VE YÖNTEMLER ŞAHİN, Ç. (2004) Sunum ve tartışma
13 yüksek öğretimde çok kültürlü eğitim Pamela W. Garner(2008) Sunum ve tartışma
14 Çok kültürlü eğitime direnç Thomas, Shelley and Vanderhaar, Judi (2008) Sunum ve tartışma
15 genel değerlendirme tüm okuma materyallerinin gözden geçrilmesi tartışma
16/17 final sınava hazırlık test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pamela W. Garner(2008)The challenge of teaching for diversity in the collegeclassroom when the professor is the ´other´Teaching in Higher Education, 13:1, 117 — 120
 Hasan Hüseyin ÖZKANMart 2006 POPÜLER KÜLTÜR VE EĞİTİM Cilt:14 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 29-38
 Refik BALAY (2004),Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: 37, sayı: 2, 61-82
 Fass, P.S. (2003). Children and globalization, Journal of Social History 36 (4), 963-977
 ŞAHİN, Ç. (2004)FARKLI KÜLTÜRDEKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İÇİN ELEŞTİREL DAVRANIŞLAR VE YÖNTEMLER. MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ Sayı 162
 AKSOY, A. B.(2005) FARKLI KÜLTÜRLERDE EBEVEYNLİK Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:13 No:2333-338
 ÇELİKTEN, M. (2005)KÜLTÜR VE ÖĞRETMEN METAFORLARI. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Sözlü Bildiri
 Thomas, Shelley and Vanderhaar, Judi (2008) ´Negotiating Resistance to Multiculturalism in a Teacher Education Curriculum: A Case Study´, The Teacher Educator, 43:3, 173 — 197
 SAĞ, V. (2003) TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM ÜZERİNE. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 27 No:1 11-25
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 3
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 1
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 1
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 0
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 0
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 5
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 0
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 3
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6