|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okulöncesinde Oyunu Anlamak |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 731 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel oyun kuramlarını açıklar Oyunun çocuğun gelişimindeki ve eğitimindeki rolünü analiz eder ve çözümler Oyun merkezli okul öncesi eğitim programı planlar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
okul öncesi çocukları arasında yaygın olarak görülen dramatik oyunu kuramsal ve pratik yönleriyle anlamalarını sağlamak ve dramatik oyunu eğitim programı içerisine en etkili şekilde dahil etmenin yollarını araştırmak ve sorgulamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
ilgili kavram ve konuların tanımlanması ve açıklanması, kuramsal yaklaşımlar, oyun hakkındaki bilimsel araştırmalar, sınıf ortamı ve oyun. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin konuları, işleyişi ve değerlendirilmesi ile ilgili bilgilerin paylaşılması |
yok |
Tartışma
|
|
2 |
Eğitimde Okul öncesi Yaratıcılığın Ve Oyunun Önemi |
Ayan, S. ve Dündar, H. (2009); |
Sunum ve Tartışma
|
|
3 |
Oyun Kuramları |
Arslan, F. (2000); |
Sunum ve Tartışma |
|
4 |
Oyun kuramları |
Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., ve Kök, M. (2007) |
Sunum ve Tartışma |
|
5 |
Oyunun Gelişime etkisi |
Fernie, D. (1988);
Özer, A., Gürkan, A. C., ve Ramazanoğlu, M. O. (2006)
|
Sunum ve Tartışma |
|
6 |
Oyunun Gelişime etkisi |
Pellegrini, ve Smith (1998)
|
Sunum ve Tartışma |
|
7 |
Oyunun Gelişime etkisi |
Athey, I. (1984) ve Gehlbach, R. D. (1991) |
Sunum ve Tartışma |
|
8 |
vize |
sınava hazırlık |
test |
|
9 |
modern yaklaşımlar |
Sutton-Smith, B. (1967)
|
Sunum ve Tartışma |
|
10 |
modern yaklaşımlar |
Vygotsky, L. S. (1978)
|
Sunum ve Tartışma |
|
11 |
modern yaklaşımlar |
Vygotsky, L. S. (1978)
|
Sunum ve Tartışma |
|
12 |
modern yaklaşımlar |
Vygotsky, L. S. (1978)
|
Sunum ve Tartışma |
|
13 |
modern yaklaşımlar |
Vygotsky, L. S. (1978)
|
Sunum ve Tartışma |
|
14 |
modern yaklaşımlar |
Nicolopoulou, A. (1993) |
Sunum ve Tartışma |
|
15 |
genel değerlendirme |
tüm okuma materyallerinin gözden geçirilmesi
|
Tartışma |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlık |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Arslan, F. (2000) 1-3 Yaş Dönemindeki Çocuğun Oyun Ve Oyuncak Özelliklerinin Gelişim Kuramları ile Açıklanması. C.Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 4 (2) 40-43.
Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., ve Kök, M. (2007) Çocugun Gelişim Sürecinde Egitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun. KKEFD / ]OKKEF, 16 (324-342)
Ayan, S. ve Dündar, H. (2009) Eğitimde Okulöncesi Yaratıcılığın Ve Oyunun Önemi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 28, 63 -74
Nicolopoulou, A. (1993) Play, cognitive development and social world: Piaget, Vygotsky, and beyond. Human Development. 36, 1-23
Fernie, D. (1988) Becoming a student: Messages from first settings. Theory into practice. 27 (1) (3-10)
Özer, A., Gürkan, A. C., ve Ramazanoğlu, M. O. (2006) Oyunun çocuk gelişimi üzerine etkileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 2006.
Pellegrini, A. D. ve Smith P. K. (1998) The development of play during childhood: Forms and possible functions. Child Psychology & Psychiatry Review 3, (2) (51-57).
Sutton-Smith, B. (1967) The role of children’s play in cognitive development. Young Children. 8, 361-370
Vygotsky, L. S. (1978) Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge, Massachusettets: Harvard University Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
3 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
1 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
1 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
1 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
1 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
3 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
2 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
3 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
4 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
2 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
4 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
2 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
1 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
3 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
0 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|