Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okulöncesinde Oyunu Anlamak

Dersin Kodu : OÖ 731

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel oyun kuramlarını açıklar
Oyunun çocuğun gelişimindeki ve eğitimindeki rolünü analiz eder ve çözümler
Oyun merkezli okul öncesi eğitim programı planlar ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : okul öncesi çocukları arasında yaygın olarak görülen dramatik oyunu kuramsal ve pratik yönleriyle anlamalarını sağlamak ve dramatik oyunu eğitim programı içerisine en etkili şekilde dahil etmenin yollarını araştırmak ve sorgulamak

Dersin İçeriği : ilgili kavram ve konuların tanımlanması ve açıklanması, kuramsal yaklaşımlar, oyun hakkındaki bilimsel araştırmalar, sınıf ortamı ve oyun.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin konuları, işleyişi ve değerlendirilmesi ile ilgili bilgilerin paylaşılması yok Tartışma
2 Eğitimde Okul öncesi Yaratıcılığın Ve Oyunun Önemi Ayan, S. ve Dündar, H. (2009); Sunum ve Tartışma
3 Oyun Kuramları Arslan, F. (2000); Sunum ve Tartışma
4 Oyun kuramları Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., ve Kök, M. (2007) Sunum ve Tartışma
5 Oyunun Gelişime etkisi Fernie, D. (1988); Özer, A., Gürkan, A. C., ve Ramazanoğlu, M. O. (2006) Sunum ve Tartışma
6 Oyunun Gelişime etkisi Pellegrini, ve Smith (1998) Sunum ve Tartışma
7 Oyunun Gelişime etkisi Athey, I. (1984) ve Gehlbach, R. D. (1991) Sunum ve Tartışma
8 vize sınava hazırlık test
9 modern yaklaşımlar Sutton-Smith, B. (1967) Sunum ve Tartışma
10 modern yaklaşımlar Vygotsky, L. S. (1978) Sunum ve Tartışma
11 modern yaklaşımlar Vygotsky, L. S. (1978) Sunum ve Tartışma
12 modern yaklaşımlar Vygotsky, L. S. (1978) Sunum ve Tartışma
13 modern yaklaşımlar Vygotsky, L. S. (1978) Sunum ve Tartışma
14 modern yaklaşımlar Nicolopoulou, A. (1993) Sunum ve Tartışma
15 genel değerlendirme tüm okuma materyallerinin gözden geçirilmesi Tartışma
16/17 final sınava hazırlık test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Arslan, F. (2000) 1-3 Yaş Dönemindeki Çocuğun Oyun Ve Oyuncak Özelliklerinin Gelişim Kuramları ile Açıklanması. C.Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 4 (2) 40-43.
 Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., ve Kök, M. (2007) Çocugun Gelişim Sürecinde Egitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun. KKEFD / ]OKKEF, 16 (324-342)
 Ayan, S. ve Dündar, H. (2009) Eğitimde Okulöncesi Yaratıcılığın Ve Oyunun Önemi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 28, 63 -74
 Nicolopoulou, A. (1993) Play, cognitive development and social world: Piaget, Vygotsky, and beyond. Human Development. 36, 1-23
 Fernie, D. (1988) Becoming a student: Messages from first settings. Theory into practice. 27 (1) (3-10)
 Özer, A., Gürkan, A. C., ve Ramazanoğlu, M. O. (2006) Oyunun çocuk gelişimi üzerine etkileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 2006.
 Pellegrini, A. D. ve Smith P. K. (1998) The development of play during childhood: Forms and possible functions. Child Psychology & Psychiatry Review 3, (2) (51-57).
 Sutton-Smith, B. (1967) The role of children’s play in cognitive development. Young Children. 8, 361-370
 Vygotsky, L. S. (1978) Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge, Massachusettets: Harvard University Press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 3
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 1
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 1
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 1
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 3
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 4
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 2
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 2
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 1
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6