Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kaynaştırma Eğitimi

Dersin Kodu : OÖ 728

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kaynaştırma eğitimini tanımlar.
Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yolları bilir.
Kimlerin kaynaştırma eğitimi alabileceğini ayırteder.
Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumluluklarını bilir.
Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırmaları inceler ve sonuç çıkarır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kaynaştırma eğitimi ile ilgili Türkiye´de ve Dünya´da yapılan uygulamaları tanıma ve tartışma

Dersin İçeriği : Kaynaştırma eğitimi nedir? Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? sorularının yanıtlarını bulma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ofis


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kaynaştırma eğitimi nedir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
2 Tanı koyma ve eğitim süreci Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
3 Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
4 Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
5 Yasal süreçler nelerdir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
6 Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
7 Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
8 Vize Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
10 Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
11 Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
12 Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
13 Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğrenci sunuları, tartışma
14 Kaynaştırma sınıfında aile katılımı çalışmaları Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
15 Kaynaştırma sınıfında aile katılımı çalışmaları Konu ile ilgili okuma Soru cevap- tartışma
16/17 Final Bireysel rapor hazırlama Rapor sunma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Konu ile ilgili makaleler ve kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 2
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 2
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 2
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 2
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 3
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 2
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 1
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 1
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6