Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kaynaştırma Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 728 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kaynaştırma eğitimini tanımlar. Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yolları bilir. Kimlerin kaynaştırma eğitimi alabileceğini ayırteder. Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumluluklarını bilir. Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırmaları inceler ve sonuç çıkarır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kaynaştırma eğitimi ile ilgili Türkiye´de ve Dünya´da yapılan uygulamaları tanıma ve tartışma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kaynaştırma eğitimi nedir? Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? sorularının yanıtlarını bulma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ofis |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kaynaştırma eğitimi nedir? |
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
2 |
Tanı koyma ve eğitim süreci |
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
3 |
Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? |
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
4 |
Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? |
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
5 |
Yasal süreçler nelerdir? |
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
6 |
Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? |
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
7 |
Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? |
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? |
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
10 |
Türkiye´de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? |
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
11 |
Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? |
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
12 |
Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? |
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
13 |
Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? |
Araştırma |
Öğrenci sunuları, tartışma |
|
14 |
Kaynaştırma sınıfında aile katılımı çalışmaları |
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
15 |
Kaynaştırma sınıfında aile katılımı çalışmaları |
Konu ile ilgili okuma |
Soru cevap- tartışma |
|
16/17 |
Final |
Bireysel rapor hazırlama |
Rapor sunma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
2 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
2 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
0 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
0 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
2 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
0 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
2 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
2 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
4 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
3 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
2 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
1 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
1 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|