|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okulöncesi Dönemde Okuma Yazma |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 724 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okulöncesi dönemde yapılacak okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri bilir. Okulöncesi dönem çocuklarının yaş ve gelişim özelliklerine göre okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlar. Okulöncesi dönem okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin amacını ve kapsamını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin içeriği, özellikleri, amacının kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin içeriği ve etkinlik örnekleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca anasınıflarında uygulanan okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri incelenerek değerlendirilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
okulöncesi dönem okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri |
kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
okulöncesi dönem okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin amacı |
kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
okulöncesi dönem okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin çocukların yaş ve gelişim özelliklerine göre kapsamı |
kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri |
kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
5 |
okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri |
inceleme |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
6 |
okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri |
inceleme |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
7 |
okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri ve programdaki diğer etkinliklerle ilişkisi |
kaynak okuma, inceleme, araştırma |
Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara Sınav hazırlığı |
yazılı sınav |
|
9 |
okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri ve programdaki diğer etkinliklerle ilişkisi |
kaynak okuma, inceleme, araştırma |
Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma |
|
10 |
okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri ve programdaki diğer etkinliklerle ilişkisi |
kaynak okuma, inceleme, araştırma |
Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma |
|
11 |
okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin okulöncesi programlarında yeri |
kaynak okuma, inceleme, araştırma |
Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma |
|
12 |
okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin okulöncesi programlarında yeri |
kaynak okuma, inceleme, araştırma |
Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma |
|
13 |
okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama |
araştırma |
Bireysel çalışma |
|
14 |
okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama |
araştırma |
Bireysel çalışma |
|
15 |
okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama |
araştırma |
Bireysel çalışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Neuman, S.B., Roskos, K.A. (1998). Language and Literacy Learning in the Early Years. Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
Isenberg, J.P., Jalongo, M. R. (1997). Creative Expression and Play in the Early Childhood. New Jersey, Prentica Hall, Inc.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
4 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
4 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
4 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
5 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
5 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
5 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
4 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
4 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
5 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
4 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|