Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okulöncesi Dönemde Okuma Yazma

Dersin Kodu : OÖ 724

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okulöncesi dönemde yapılacak okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri bilir.
Okulöncesi dönem çocuklarının yaş ve gelişim özelliklerine göre okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlar.
Okulöncesi dönem okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin amacını ve kapsamını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin içeriği, özellikleri, amacının kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin içeriği ve etkinlik örnekleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca anasınıflarında uygulanan okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri incelenerek değerlendirilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 okulöncesi dönem okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
2 okulöncesi dönem okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin amacı kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
3 okulöncesi dönem okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin çocukların yaş ve gelişim özelliklerine göre kapsamı kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
4 okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri kaynak okuma Düz anlatım, tartışma, örnek olay
5 okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri inceleme Düz anlatım, tartışma, örnek olay
6 okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri inceleme Düz anlatım, tartışma, örnek olay
7 okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri ve programdaki diğer etkinliklerle ilişkisi kaynak okuma, inceleme, araştırma Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma
8 Ara sınav Ara Sınav hazırlığı yazılı sınav
9 okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri ve programdaki diğer etkinliklerle ilişkisi kaynak okuma, inceleme, araştırma Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma
10 okulöncesi dönem çocukları için uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri ve programdaki diğer etkinliklerle ilişkisi kaynak okuma, inceleme, araştırma Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma
11 okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin okulöncesi programlarında yeri kaynak okuma, inceleme, araştırma Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma
12 okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin okulöncesi programlarında yeri kaynak okuma, inceleme, araştırma Tartışma, örnek olay, bireysel çalışma
13 okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama araştırma Bireysel çalışma
14 okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama araştırma Bireysel çalışma
15 okulöncesi dönem çocukları için okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama araştırma Bireysel çalışma
16/17 Final sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Neuman, S.B., Roskos, K.A. (1998). Language and Literacy Learning in the Early Years. Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
 Isenberg, J.P., Jalongo, M. R. (1997). Creative Expression and Play in the Early Childhood. New Jersey, Prentica Hall, Inc.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 3 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 4
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 5
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 4
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 4
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6