|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Kitapları ve Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 722 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çocuk edebiyatını tanır. Çocuk edebiyatı ürünlerini değerlendirir. Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için uygun çocuk edebiyatı türlerini bilir ve seçer. Erken çocukluk dönemindeki çocukların yaş ve gelişim özelliklerine göre uygun eserleri seçer. Okulöncesi eğitim kurumunda çocuklara uygun biçimde edebiyat eserlerini tanıtır, okur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Erken çocukluk döneminde çocuklar için edebiyatının ve nitelikli çocuk kitaplarının özelliklerini öğrenmek, okulöncesi dönem çocukları için kitap okuma tekniklerini tanımak, çocuk edebiyatı ürünlerini değerlendirerek çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun eserleri seçebilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste erken çocukluk dönemi edebiyatı ve eserleri tanıtılması, eğitimcilerin edebiyat eserlerini değerlendirmeleri sağlanmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
çocuklar için edebiyat ve yetişkin edebiyatı |
kaynakları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
çocuklar için edebiyat türlerinin yaş ve gelişim özelliklerine göre içeriği |
kaynakları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
çocuk edebiyatında nitelik |
kaynakları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
çocuk edebiyatı türleri |
kaynakları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
çocuk edebiyatında yazar ve çizer |
inceleme |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
6 |
çocuk edebiyatı yayıncılığı |
inceleme, araştırma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
7 |
çocuk edebiyatı eserlerini değerlendirme |
inceleme, araştırma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
yazılı sınav |
|
9 |
çocuklara kitap okuma teknikleri, kuralları |
kaynakları okuma |
Tartışma, örnek olay |
|
10 |
çocuklara kitap okuma teknikleri, kuralları |
kaynakları okuma |
Tartışma, örnek olay |
|
11 |
ülkemizdeki çocuk kitaplarını inceleme ve değerlendirme |
inceleme , araştırma |
Tartışma, örnek olay, problem çözme |
|
12 |
yurt dışındaki çocuk kitaplarını inceleme ve değerlendirme |
inceleme , araştırma |
Tartışma, örnek olay, problem çözme |
|
13 |
çocuk edebiyatı ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
inceleme, araştırma |
Bireysel çalışma |
|
14 |
çocuk edebiyatı ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
inceleme, araştırma |
Bireysel çalışma |
|
15 |
çocuk edebiyatı ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
inceleme , araştırma ,tartışma |
Tartışma, örnek olay, problem çözme |
|
16/17 |
Final sınavı |
final sınavı hazırlığı |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Whitehead, R.(1998). Children’s Literature Strategies of Teaching. New Jersey, Prentice Hall, Inc.
Jalongo, M.R. (1993). Young Children and Picture Books, Literature From Infancy to Six. New York, National Association for the Education of Young Children.
Glazer, J.I. (1986). Literature for Young Children. Ohio, Bell&Howell Company
Cullinan, B.E., Galda, L. (1994). Literature and the Child. Orlando, Harcourt Brace&Company.
Nodelman, P. (1996). The Pleasures and Children’s Literature. Longman Publishers
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
4 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
4 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
4 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
3 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
4 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
5 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
2 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
3 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
2 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
3 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
4 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|