|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okulöncesi Dönemde Yabancı Dil Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 713 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Erken dönemde yabancı dil eğitimi konusunda bilgi sahibi olur. Yabancı dil eğitiminin nasıl verilmesi gerektiğini tartışır. Ülkelere göre dil eğitimi yaklaşımları ve politikalarını araştırarak analiz yapar. Yabancı dil eğitimi çocuklarda diğer gelişim alanlarını nasıl etkileyeceğini bilir. Erken dil eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaları inceler, tartışır, yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Erken dönemde yabancı dil eğitimi verilmeli midir? Yabancı dil eğitimi nasıl verilmelidir? Ülkelere göre dil eğitimi yaklaşımları ve politikaları nelerdir? Yabancı dil eğitimi çocuklarda diğer gelişim alanlarını nasıl etkiler? sorularının yanıtlarını bulmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Okul öncesi dönemde yabancı dil eğitimi, öğretim ve edinim kavramları, eğitim yöntemleri, ülkelere göre yabancı dil eğitimi politikaları, iki dillilik |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ofis |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye´de dil eğitimi ve kendi deneyimlerimizin tartışılması |
Konu ile ilgili okuma |
Soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Öğrenme ve edinim kavramları |
Konu ile ilgili okuma |
Soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Hangi yaşta yabancı dil eğitimine başlanmalıdır? Neden? |
Araştırma |
Soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Yabancı dil eğitimi yöntemleri |
Araştırma |
Soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Yabancı dil eğitimi yöntemleri |
Araştırma |
Soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Yabancı dil eğitimi yöntemleri |
Araştırma |
Soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Erken dönemde yabancı dil eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaların tartışılması |
Araştırma |
Öğrenci sunuları |
|
8 |
Vize |
Vize sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Erken dönemde yabancı dil eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaların tartışılması |
Araştırma |
Öğrenci sunuları |
|
10 |
Erken dönemde yabancı dil eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaların tartışılması |
Sunu hazırlama |
Öğrenci sunuları |
|
11 |
Yabancı dil eğitiminin diğer gelişim alanlarına etkisi |
Konu ile ilgili okuma |
Soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Yabancı dil eğitiminin diğer gelişim alanlarına etkisi |
Konu ile ilgili okuma |
|
|
13 |
İki dillilik nedir? İki dilliğin dil gelişimine etkileri |
Araştırma |
Soru-cevap, tartışma |
|
14 |
İki dilli çocukların eğitim süreci |
Araştırma |
Soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Genel tartışma |
Geçmiş konularla ilgili okuma |
Soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Final sınavına hazırlık |
Rapor hazırlama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Konu ile ilgili araştırma makaleleri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
3 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
4 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
1 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
2 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
0 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
3 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
0 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
2 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
4 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
1 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
3 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
0 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
2 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|