Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okulöncesi Dönemde Yabancı Dil Eğitimi

Dersin Kodu : OÖ 713

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Erken dönemde yabancı dil eğitimi konusunda bilgi sahibi olur.
Yabancı dil eğitiminin nasıl verilmesi gerektiğini tartışır.
Ülkelere göre dil eğitimi yaklaşımları ve politikalarını araştırarak analiz yapar.
Yabancı dil eğitimi çocuklarda diğer gelişim alanlarını nasıl etkileyeceğini bilir.
Erken dil eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaları inceler, tartışır, yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Erken dönemde yabancı dil eğitimi verilmeli midir? Yabancı dil eğitimi nasıl verilmelidir? Ülkelere göre dil eğitimi yaklaşımları ve politikaları nelerdir? Yabancı dil eğitimi çocuklarda diğer gelişim alanlarını nasıl etkiler? sorularının yanıtlarını bulmaktır.

Dersin İçeriği : Okul öncesi dönemde yabancı dil eğitimi, öğretim ve edinim kavramları, eğitim yöntemleri, ülkelere göre yabancı dil eğitimi politikaları, iki dillilik

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ofis


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkiye´de dil eğitimi ve kendi deneyimlerimizin tartışılması Konu ile ilgili okuma Soru-cevap, tartışma
2 Öğrenme ve edinim kavramları Konu ile ilgili okuma Soru-cevap, tartışma
3 Hangi yaşta yabancı dil eğitimine başlanmalıdır? Neden? Araştırma Soru-cevap, tartışma
4 Yabancı dil eğitimi yöntemleri Araştırma Soru-cevap, tartışma
5 Yabancı dil eğitimi yöntemleri Araştırma Soru-cevap, tartışma
6 Yabancı dil eğitimi yöntemleri Araştırma Soru-cevap, tartışma
7 Erken dönemde yabancı dil eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaların tartışılması Araştırma Öğrenci sunuları
8 Vize Vize sınavına hazırlık Yazılı sınav
9 Erken dönemde yabancı dil eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaların tartışılması Araştırma Öğrenci sunuları
10 Erken dönemde yabancı dil eğitimi ile ilgili yapılmış araştırmaların tartışılması Sunu hazırlama Öğrenci sunuları
11 Yabancı dil eğitiminin diğer gelişim alanlarına etkisi Konu ile ilgili okuma Soru-cevap, tartışma
12 Yabancı dil eğitiminin diğer gelişim alanlarına etkisi Konu ile ilgili okuma
13 İki dillilik nedir? İki dilliğin dil gelişimine etkileri Araştırma Soru-cevap, tartışma
14 İki dilli çocukların eğitim süreci Araştırma Soru-cevap, tartışma
15 Genel tartışma Geçmiş konularla ilgili okuma Soru-cevap, tartışma
16/17 Final Final sınavına hazırlık Rapor hazırlama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Konu ile ilgili araştırma makaleleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 3 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 3
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 1
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 2
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 2
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 4
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 1
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 3
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 0
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6